Ulucan, EbruDemirkol, Şehnaz2019-12-042019-12-042017https://hdl.handle.net/11467/3150Gelişen teknolojiyle beraber yaygınlaşan internet kullanımı, diğer sektörlerde olduğu gibi, turizm sektöründe de kendisini göstermiş ve bireyler seyahatlerini internet üzerinden planlar hale gelmiştir. Bu durum, destinasyon pazarlamasında internetin bir araç olarak kullanılmasını sağlamış ve dünya çapında markalaşmış şehirler kendilerine özel tanıtım siteleri oluşturmuşlardır. Marka şehirlerin web sitelerinin performans ve fonksiyonelliğini karşılaştırmak amacıyla yapılan bu araştırmada metrik web analiz yönetimi ile tanıtım siteleri analiz edilmiş ve sonuçlar doğrultusunda İstanbul’un tanıtım sitesini iyileştirmeye yönelik öneriler getirilmiştir.Increased internet usage depending on technological developments affected tourism as the other industries and people started to use internet for travel planning as well. This caused the internet should be used as a destination marketing tool and all globally branding cities have created their own official web sites. The aim of this research is to compare the performance and functionality of the brand cities’ web sites. With this aim, the sites have been analyzed by using metric analysis tools and results have been compared with the site of İstanbul, and recommendations to make the site perform better have been presented.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarkalaşmaŞehir MarkalaşmasıMarka ŞehirOnline PazarlamaMetrik AnalizSOSTAC® ModeliBrandingCity BrandingBrand CityOnline MarketingMetric AnalysisSOSTAC® ModelMarka şehirlerin tanıtım sitelerinin karşılaştırmalı analizi: Sostac® modeli kapsamında İstanbul için bir site önerisiArticle4Özel Sayı: 1294307