Gülen, KeremTümdağ, CemYılmaz Altuntaş, Elgiz2023-10-172023-10-172023https://hdl.handle.net/11467/6815Günümüzde bir kurumun pazarda varlığını sürdürebilmesi ürettiği ürün veya hizmetlerin markalama başarısı ile doğru orantılıdır. Tüm markalar; giderek “niş” topluluklardan oluşan pazar koşulları, tüketiciye doğrudan ulaşmayı zorunlu hale getiren yeni iletişim teknolojileri arasında farklılaşma noktası bulmak ve rekabet avantajı sağlamak için çabalamaktadır. Marka gençleştirme uygulamaları ile markaların yeniden konumlandırılması ve marka iş birlikleri hedef kitlelerin zihinlerindeki marka algısını ve farkındalığını geliştirmek ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için önemlidir. Markayı yaratan kurumlar sundukları vaadlerin ayrıntılarını ve farklılaştığı güçlü yönlerini ortaya çıkarıp hedef kitleye iletmelidir. Bu bağlamda, dijital ve fiziksel deneyimlerin harmanlandığı Metaverse evreni markaların tüketicilere alıştıklarından daha farklı bir ortam, oyun alanı, vitrin veya satış kanalı sunmalarına olanak sağlamaktadır. Sanal ve gerçeğin iç içe geçtiği bu yeni evrende yer almak isteyen markalara öncelikle sanal evrendeki fırsatları izleyip denemelerde bulunmaları, hatta kurum çalışanlarını da bu deneyime hazırlamaları önerilmektedir. Bu çalışmamızda, yeni bir mecra ve uygulama alanı olan Metaverse ve NFT ile markaların benimsedikleri kurumsal çağrışımları bağlamında hedef kitlelerine erişimlerini nasıl genişletebildikleri ve bu ortamda sundukları ürünlerin satın alınmasıyla marka ve kullanıcılar arasında oluşan doğrudan etkileşim düzeyi farklı kategorilere ait örnek olay analizleri ile niteliksel olarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonunda, kurumsal markaların Metaverse girişimleri ile yeni nesil müşteri deneyimi tasarımlarında çevrimiçi ve çevrimdışı kanalların entegre kullanımını öne çıkararak internet ve diğer dijital teknolojiler üzerinden etkileşime girdikleri ve deneyim yaratarak bağ kurmaya çalıştıkları saptanmıştır. Yeni nesil deneyim yaratımı yoluyla markaların hedef kitlelerine daha fazla değer yaratmaya çalıştıkları gözlemlenmiştir.All brands struggle to find a point of differentiation and to provide competitive advantage among new communication technologies and market conditions of “niche” communities that make necessary to reach the consumer directly. Repositioning of brands and brand collaborations with brand rejuvenation practices are important to improve brand perception and awareness in the minds of new and existant target audiences. Institutions that create the brand should reveal the details of their brand purposes as well as their distinctive strengths. The Metaverse universe, where digital and physical experiences are mixed, allows brands to offer their consumers a different environment, playground, showcase or sales channel than they are used to. Brands that want to take part in this new universe where virtual and reality are intertwined are recommended firstly, to follow the opportunities, to experience, and even prepare their employees for this process. In this study, how brands can reach to their target audiences regarding their corporate branding associations with Metaverse and NFT, and the level of direct interaction between the brand and their users with sales in this environment, have been qualitatively evaluated with case study analyzes. In conclusion, we puth forward that corporate brands interact with Metaverse initiatives through the Internet and other digital technologies by emphasizing the integrated use of online and offline channels in new generation customer experience designs and try to establish a bond by creating experience.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarka, Kurumsal Çağrışımlar, Deneyim Pazarlaması, MetaverseBrand, Corporate Branding Associations, Experiential Marketing, MetaverseMarkaların kurumsal çağrışımları ve deneyim pazarlaması bağlamında Metaverse girişimleriCORPORATE ASSOCIATIONS OF BRANDS AND METAVERSE INITIATIVES IN THE CONTEXT OF EXPERIENCE MARKETINGArticle62928