Arık, EmelAkgün, Hakkı2019-07-082019-07-082018https://hdl.handle.net/11467/2730https://doi.org/10.21645/intermedia.2018.51Haber aktarım sürecinde ideolojilerin biçimlendirici rolü pek çok iletişim araştırmasına konu olmaktadır. Çoğu zaman ön plana çıkmayan ama süreci biçimlendiren ideolojik bakış, özellikle ekonomi-politik yaklaşımın temel analiz konularının başında gelmektedir. Ekonomi-politiğin bir yansıması olarak ideoloji aynı haberlerin farklı ideolojilere mensup yayın organlarında farklı şekillerde biçimlendirilmelerine neden olmaktadır. Bu çalışmada 2018 yılında sıkça tartışılan Süper Teşvik Paketi’nin Türk basınında nasıl haberleştirildiği, farklı gazeteler örnekleminde söylem analizi yöntemiyle analiz edilmiş, böylelikle ideolojik farklılıkların ve sahiplik yapılarının ilgili haber metinlerinin inşasında etkinlikleri ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Söylem analizi yöntemi ile incelenen metinler 10 Nisan 2018 tarihli Hürriyet, Sabah, Star, Yeni Şafak, Milliyet, Cumhuriyet, Evrensel ve Yeniçağ gazetelerinin ilk sayfalarında yer alan haber ve spotlardan seçilmiştir. Analizlerin sonucunda sekiz gazetenin de sahiplik yapıları ve ideolojik tutumlarıyla örtüşen farklı gerçeklikler tasarladıkları sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEkonomiİdeolojiSahiplik YapısıGerçeklikSöylem AnaliziEconomyIdeologyOwnership StructureRealityDiscourse AnalysisMedya metinlerinin inşasında ideolojik farklılıklar: “süper teşvik paketi” haberlerinin söylem analiziIdeological differences in the construction of media texts: discourse analysis of “super incentive package” newsArticle5919721110.21645/intermedia.2018.51