Karsak, BanuAltuntaş, Elgiz YılmazDemren, Gaye Aslı Sancar2020-06-302020-06-302018https://hdl.handle.net/11467/3187Halkla ilişkiler, temsil ettiği kuruluşların imaj ve itibarının oluşturulması, korunması ve güçlendirilmesi adına hedef kitleleri ile stratejik iletişim süreçlerini yürüten bir iletişim disiplinidir. Kurumların her türlü kitleye hatta bireylere çok hızlı, kolay ve ekonomik bir şekilde ulaşmasına ve karşılıklı iletişime olanak sağlayan internetin, halkla ilişkiler alanında kullanımı zorunlu hale gelmiştir. İnternet ve dijital teknolojiler, birçok yönden kurum ve başarısında önemli yeri olan hedef kitlesi ile arasındaki psikolojik uzaklığı azaltmıştır. İnternetin kurumların yeni birer ön kapısı haline gelmesiyle, kurumlar hedef kitleleriyle kullandıkları dijital araçlar aracılığıyla iletişim kurmaya ve halkla ilişkiler faaliyetlerini uygulamaya başlamışlardır. Bu çalışmada, Türkiye’de faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurumların stratejik iletişim departmanlarında görev yapan uzmanlar ile bu alana hizmet veren ajansların stratejik iletişim faaliyetlerinde dijital kanal kullanımları derinlemesine görüşme yöntemiyle kalitatif olarak incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, halkla ilişkiler uygulayıcılarının stratejik iletişim faaliyetlerinde geleneksel yöntemlerin yanı sıra dijital kanalları kullandıkları, ancak bu kullanım eğiliminin markaların hedef kitlesine ve stratejisine göre değişiklik gösterdiği, dolayısıyla dijital kanalların her zaman öncelikle tercih edilmediği saptanmıştır.Public Relations is a communication discipline that carries out strategic communication processes with the target groups in the name of image and reputation creation, preservation and empowerment of the organizations it represents. It has become compulsory to use the Internet in PR enabling organizations to reach all kinds of masses and even individuals very quickly, easily and economically and also creating mutual communication. The Internet and digital technologies have reduced the psychological distance between many organizations and their target audiences which have an important role in their success. The organizations have started to communicate with the target audiences through these digital channels to carry out their PR activities. The usage of these concepts in PR practice are investigated qualitatively by in-depth interviews with experts working in strategic communication departments of national and international institutions and PR agencies. Thus, “which digital channels are preferred by the practitioners related to the people in strategic communication activities” was technologies are faster than traditional methods in strategic communication management” have been tested. As a result of the study, it was determined that public relations practitioners use digital channels as well as traditional methods in their strategic communication activities, but this usage varies according to the target audience and strategy of the brands and therefore digital channels are not always preferred first.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessStratejik İletişim YönetimiDijital KanallarHalkla İlişkilerStrategic Communication ManagementDigital ChannelsPublic RelationsStratejik iletişim yönetiminde dijital kanalların önemi: Halkla ilişkiler uygulayıcılarının dijital kanal kullanımlarına yönelik niteliksel bir araştırmaThe importance of digital channels in strategic communication management: A qualitative research on digital channel use of public relations practitionnersArticle11617