Melemen, MehmetÖzturan, Murat2024-10-102024-10-102011https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=EEdeQgIdFRxX5NbvVau-An1kt46ikfeOg8Eadp2W1p2G2g2oLZN_ay1JaxggUYNEhttps://hdl.handle.net/11467/8289Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Uluslararası Ticaret Bilim DalıBilgi ve İletişim Teknolojilerinin hızlı gelişimi sonucu ?bilgi? günümüzde küreselleşen dünyanın en önemli değeri haline gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojileri içinde bulunduğumuz zaman diliminde her türlü örgütsel ve organizasyonel yapının işleyişini, performans ve değişimini etkileyen temel faktör haline gelmektedir. Bilgi ve İletişim teknolojilerinin değerlerüstü yapısı ile sosyal ve iktisadi her türlü sürece nüfuz etmesi neticesinde ekonomik yapı da da köklü değişimler meydana gelmiş ve ortaya çıkan yeni yapıyı ekonomistler ?internet ekonomisi?, ?bilgi ekonomisi?, ?sanayi ötesi toplum? ve ?dijital ekonomi? gibi terimlerle adlandırmışlardır. Bu çalışma, geleneksel ekonomi yapısından İnternet (bilgi) ekonomisine geçiş sürecini, yeni ekonomi yapısında ticaret ve pazarlamanın uğradığı değişimleri, ve Türkiye'nin bilgi ekonomisi ve bilgi toplumu olma yolundaki temel göstergelerinin analizi doğrultusunda yapılan değerlendirmeleri ele almaktadır.Because of the rapid innovation of information and communication technology ``information?? has become the most important value of our globalizing world. In the current time slot, information and communication technology is affecting every organizational and corporational texture in addition to performance and alternation. Over value structure of information and communication technology have affected every aspect of social and economical dimensions, therefore crucial changes had happened in economics and economist has defined many new terms such as ``internet economy??, ``information economy??, ``over industry economy?? and ``digital economy??. This work has evaluated many aspects such as process of transition from traditional economy to internet economy, the changes in new economy in terms of trade and marketing, last but not least basic indications of Turkish economy and the steps of becoming an information society.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEkonomiEconomicsGeleneksel ekonomilerden internet ekonomisine geçişFrom traditional economies to internet economyMaster Thesis1223303595