Osman BayraktarYıldız, Demet23.01.20192019-01-2523.01.20192019-01-252018Yıldız, Demet. (2018). Örgütsel değişim ile işveren markası arasındaki ilişki ve eczacılık sektöründe bir uygulama . (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul1303-5495http://katalog.ticaret.edu.tr/yordambt/yordam.php?aDemirbas=78286https://hdl.handle.net/11467/2514Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi. Kaynakça var.Vaka araştırması niteliğindeki bu çalışmada eczacılık sektöründe faaliyet gösteren bir işletmede örgütsel değişim ile işveren markalaması ilişkisi araştırılmıştır. Araştırma verileri kolayda veri yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmaya toplam 347 kişi katılmıştır. 200 kişinin anketi geçerli sayılmıştır. Toplanan veriler SPSS 20.00 yazılımı ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, “örgütsel değişim ile işveren markası arasında ilişki vardır” temel hipotezi doğrulanamamıştır. Yapılan analizler sonucunda örgütsel değişim ile işveren markası değişkenleri arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Diğer demografik kontrol değişkenleri ile örgütsel değişim ve işveren markası varasında bir ilişki saptanmamıştır. Vaka araştırması olması nedeniyle araştırma sonuçlarının genellenebilirlik niteliği yoktur. Ancak eczacılık sektöründe yapılmış olması nedeniyle orijinallik arz etmektedir.In this case study case study, the relationship between organizational change and employer branding in an enterprise operating in the pharmaceutical sector was investigated. A total of 347 people participated in the survey. 200 people’s survey had validated. The collected data were analyzed with SPSS 20.00 software. While there was no relationship between demographic control variables and organizational change, a positive relationship was found between demographic control variables and employer branding. Because of the fact that it is a case study, there is no generalization of the results of the research. However, it is original because of being made in the pharmaceutical sector.İÇİNDEKİLER -- Öz,. i -- Abstract,. ii -- İçindekiler, iii -- Tablolar Listesi,. v -- Şekiller Listesi,. vi -- Kısaltmalar Listesi, vii -- I. GİRİŞ, 1 -- A. Sorun Tanımlaması, 2 -- B. Amaç ve Önem,. 3 -- C. Kapsam ve Kısıtlar,. 3 -- D. Ön Kabuller, 5 -- II. ALAN YAZIN, 6 -- A. Örgütsel Değişim,. 7 -- 1. Değişimin Tanımı ve Önemi,. 7 -- 2. Örgütsel Değişimin Tanımı ve Önemi,. 8 -- 3. Örgütsel Değişimin Amaçları, 9 -- 4. Örgütsel Değişim Süreci,. 11 -- 5. Örgütsel Değişim Yönetiminin Aşamaları, 11 -- B. Örgütsel Değişim Yönetiminde 5n 1k Analizi,. 13 -- C. Örgütsel Değişim Sürecinde İnsan Kaynakları Faaliyetleri,. 14 -- D. İşveren Markası, 16 -- 1. Marka Kavramı,. 16 -- 2. Marka Entegrasyonu, 18 -- 3. İşveren Markasının Tanımı ve Önemi,. 18 -- 4. İşveren Markasının En Önemli Faydaları, 22 -- 5. İşveren Markası Kuramsal Temeller,. 22 -- 6. İşveren Markası Boyutları,. 24 -- 7. İşveren Markasının Modelleri,. 25 -- D. İşveren Markası Açısından İnsan Kaynakları Faaliyetleri,. 27 -- E. Örgütsel Değişim İle İşveren Markası Arasındaki İlişki, 30 -- III. YÖNTEM BİLİM,. 33 -- A. ARAŞTIRMANIN AMACI,. 33 -- B. Araştırmanın Kapsamı,. 33 -- C. Tasarım, Model, Hipotezler,. 33 -- 1. Araştırmanın Tasarımı,. 33 -- 2. Araştırmanın Modeli ve İlgili Hipotezler, 34 -- D. Ana Kütle, Örneklem, Örnekleme Yöntemi, 39 -- 1. Ana Kütle, 39 -- 2. Örneklem Büyüklüğü, 39 -- 3. Örneklem Birimi ve Örnekleme Yöntemi,. 39 -- E. Kullanılan Ölçüm Araçları,. 40 -- 1. Ölçüm Araçlarının Tanıtımı, 40 -- 2. Ölçüm Araçlarının Belirlenmesi ve Uyarlanması Süreci, 40 -- 3. Değişkenler, Etiketleri ve Dereceleme Biçimi, 40 -- 4. Yüzey ve İçerik Geçerliliği Çalışmaları, 41 -- F. Pilot Araştırma Uygulaması,. 41 -- 1. Araştırmanın Örneklemi ve Uygulama Biçimi, 41 -- 2. Tanımlayıcı Analiz Bulguları, 42 -- G. Asıl ölçüm uygulaması, 43 -- 1. Anket Uygulama Yöntemi,. 43 -- 2. Yanıtlama Hatalarını Azaltma Yöntemleri, 43 -- 3. Bilgilendirme ve Eğitme,. 43 -- 4. Anketlerin Kontrolü ve Teslim Alınması, 44 -- H. Güvenilirlik Analizleri,. 44 -- 1. Örgütsel Değişim Ölçeğinin Güvenilirlik Analizi Bulguları,. 44 -- 2. İşveren Markası Ölçeğinin Güvenilirlik Analizi Bulguları,. 45 -- V. ANALİZ VE BULGULAR, 46 -- 1. Demografik Özelliklere Ait Bulgular, 46 -- 2. Hipotezlere İlişkin Bulgular, 47 -- VI. SONUÇLAR VE ÖNERİLER,. 56 -- A. Sonuçlar,. 56 -- B. Sonraki Araştırmalar İçin Öneriler,. 58 -- EKLER, 60 -- EK A. Uygulanan Anket Formları, 60 -- EK B. Etik Kurul Yazısı,. 66 -- ALINTI YAPILAN KAYNAKLAR, 67trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖrgütsel değişmeÖrgütsel davranışOrganizational changeOrganizational behaviorHD 58.8/Y55Örgütsel değişim ile işveren markası arasındaki ilişki ve eczacılık sektöründe bir uygulamaMaster Thesis2153971529894