Kahraman, Nüzhetİnce, Özge2024-10-102024-10-102020https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1AH_d6f__LrWg-FtCS8YAVYFkAmp-X2WRR3LstvX0Qyzhttps://hdl.handle.net/11467/8534Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim DalıTurizm sektörü devamlı bir değişim ve dönüşüm içerisindedir. Alışılanın dışında turizmin sadece gezmek, görmek, eğlenmek, dinlenmek, vb. gibi faaliyetlerle sınırlı kalmadığını ifade eden turizm çeşitlerinden biri de karanlık turizmdir. Karanlık turizm kavram olarak 1990'lı yıllarından itibaren turizm literatüründe kendine yer bulmasına karşın tarihi aslında Antik Roma'daki gladyatör oyunlarına kadar dayanmaktadır. İnsanlarda ölüm, facia, doğal afet, vb. gibi hüzün duygusu uyandıran mekanlara olan merak bu destinasyonların ziyaret edilmesi ile hüzün turizmini meydana getirmiştir. Eğlence fabrikaları ise bu karanlığın en açık tonunu ifade eder. Ülkelerde kendi efsanelerine, geleneklerine göre tema parklar bulunur. Ülkemizde de bu konseptin geliştirilebilmesi adına eğlence fabrikaları için araştırma yapılmıştır.The tourism sector is in constant change and transformation. Unusually, tourism-min can only be visited, seeing, having fun, resting, etc. One of the types of tourism that expresses that it is not limited to such activities is dark tourism. Although dark tourism is a concept in the tourism literature since the 1990s, its history actually dates back to gladiator games in Ancient Rome. Death in people, disaster, natural disaster, etc. Curiosity to places that evoke a sense of sadness has created sadness tourism by visiting these destinations. Entertainment factories express the lightest shade of this darkness. Countries have theme parks according to their legends and traditions. In order to develop this concept in our country, research has been conducted for entertainment factories.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTurizmTourismKaranlık turizm kapsamında eğlence fabrikalarının incelenmesi: Deep Fear Park örneğiInvestigation of entertainment factories in the scope of dark tourism: Deep Fear Park exampleMaster Thesis170640349