Saltık Yaman, Esra2018-05-312018-05-312018978-605-68171-0-6https://hdl.handle.net/11467/19082. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün YerleştirmeSosyal medyanın gücü hızla artmaktadır. Son birkaç yıldır “influencer marketing” önemli bir pazarlama aracı haline gelmiştir. Bunun en büyük nedenlerinden biri tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce deneyimlemek istemesi, kendisi ile benzer durumda olan kişilerin tecrübelerinden faydalanmak istemesidir. Bunun en kolay yolu ise sosyal medyanın yarattığı etkileyici güce sahip influencer’ların deneyimlerinden faydalanmaktır. Bu nedenle influencer’lar son dönemde pazarlamacıların odağında yer alan bir iletişim aracı haline gelmiştir. Bu çalışma sosyal medyada influencer annelerin takipçileri tarafından ne şekilde değerlendirdiğini ortaya çıkararak, influencer marketing’de etkili olan unsurları belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşabilmek için önce literatür taraması yapılmış sonrasında ise 10 anne ile derinlemesine görüşme tekniği ile mülakat yapılarak bu konudaki görüş ve önerileri ortaya koyulmuştur. Sonuçta influencer annelerin takipçilerinin satın alma davranışlarına ve marka tercihlerini çeşitli şekillerde etkilediği bulunmuştur. Ayrıca annelerin influencerlar’ın paylaşımlarından aradığı en önemli unsurun samimiyet olduğu ortaya çıkmıştır. Sadece reklam odaklı paylaşımların anneler tarafından çok itici bulunduğu, annelerin deneyim satın ve bilgi satın almaya, ilgili kişilerin tecrübelerinden faydalanarak kendini psikolojik açıdan rahatlatmaya çalıştığı belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Medya İletişimiİnfluencer MarketingAnne-Bebek-Çocuk İnfluencerÜrün yerleştirmede yeni bir alan: influencer marketing sosyal medyada influencer annelerin takipçileri tarafından değerlendirilmesine yönelik bir araştırmaConference Object268279