Çorlu, Mehmet AliÇorlu, M. Sencer2024-10-122024-10-1220121303-04852148-7561https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/127604https://hdl.handle.net/11467/9289Öğretmen adaylarının mesleğe özgü gelişmeleri, bilimsel sorgulama yetilerine bağlı olarak yenilenen ve yinelenen eylem (yineylem) araştırmaları ve öğrenme döngüsü ile sağlanabilir. Bu çalışmada bir yüksek öğretim kurumunda özel öğretim yöntemleri metot dersindeki 48 fizik öğretmen adayının, fizik deneylerini araştırmacı bir bilim insanı gibi bilimsel araştırma formatında tasarlamaları ve uygulamaları ele alınmakta, geliştirilen ve uygulanan modellerin etkinliği nicel ve nitel olarak incelenmektedir. Öğretmen adaylarının deneysel ve araştırma projelerindeki sorgulama becerilerindeki gelişmeyi değerlendikleri ön- ve son test değerlerinde istatiksel anlamlı sonuçlara ulaşılmış; bu sonuçlar yüksek etki büyüklüğünde pratik anlamlılık göstermiştir. Nitel veri analizine göre, öğretmen adaylarının matematik formülasyonunu uygulamaya aktarmakta zorlandıkları; ileri düşünce ve yenilik üretiminde ise yetersiz kaldıkları gözlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMatematikÖğretmen eğitiminde bilimsel sorgulamalı meslek geliştirme modelleriArticle121507521127604