Turanlı, MünevverTaşpınar Cengiz, DicleIşık, Mert2019-11-012019-11-012013https://hdl.handle.net/11467/3074Bu çalışmada, Türkiye'de okurların basılı gazete alımlarını etkileyen bazı faktörler tespit edilerek, okur tercihlerini belirlemek amacıyla son yıllarda pazarlama araştırmalarında oldukça yaygın olarak kullanılan Konjoint Analizi uygulaması yapılmıştır. Yapılan bu araştırmada, İstanbul Ticaret Üniversitesi Lisansüstü bölümlerinde eğitimlerini sürdüren farklı yaş gruplarındaki 48 öğrencinin katılımıyla Konjoint Analizine yönelik bir anket uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonuçları özellikle kadın ve erkek okuyucular üzerinde ayrı ayrı analiz edilmiş ve cinsiyete yönelik gazete tercihinde farklı kriterlere önem verilip verilmediği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.In this study, some factors influencing purchases will be determined for the printed newspaper readers in Turkey. For this determination widely used in marketing research in recent years Conjoint Analysis application is used. In this research,48 students in different age groups in Istanbul Commerce University responded the questionnaire for Conjoint Analysis. Research results on readers, especially women and men and gender was analyzed separately for consideration in the choice of newspapers.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKonjoint AnaliziGazete TercihleriConjoint AnalysisNewspaper PreferencesKonjoint analizi ile gazete tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesiArticle19126