Altan, Mehmet FatihKızıltaş, Mehmet ÇağrıAyözen, Yunus Emre2024-10-122024-10-122020Altan, M. F., Kızıltaş, M. Ç., & Ayözen, Y. E. (2020). Ulaştırmada Türel Seçim ve Toplu Ulaştırma Hizmet Parametreleri Bağlamında Bir Derleme. Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi, 11(3), 1269-1276.1309-86402146-4391https://doi.org/10.24012/dumf.661453https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/417134https://hdl.handle.net/11467/8922Türler arası dengeli dağılım ve entegrasyonun sağlanmasıyla trafik güvenliğinin gereken düzeye çıkarılması mümkün olabilecektir. Bunun için, toplu taşımanın bütün ulaştırma türlerinde gerekli ve yeterli alternatiflerle, üst düzey hizmet parametreleriyle sunumu önemli olacaktır. Toplu taşımanın kullanıcılar tarafından tercih edilir hale getirilmesi için ihtiyaçla örtüşüyor olması (arz-talep), tüketim kültürü ile eşgüdümlü bir yönetişimle yürütülmesi, hizmet parametrelerinin düzeyi (hız, güvenlik, maliyet, güvenilirlik vb) ve son teknolojiyle donatılmış olması gereklidir. Tüketim kültürünün yönetişimi noktasında, Hollanda’da bir işadamının bisikletle ulaşımını gerçekleştirmesinin söz konusu ülkedeki alışkanlıklarca olağan karşılanmaktadır. Ama gerek Hollanda ve gerekse de Japonya ve benzeri ülkelerin ulaştırma sistemlerinin sunduğu hizmet parametrelerinin de tercih noktasında kullanıcıları daha esnek kıldığı da söylenmelidir. Bu anlamda; planlama, entegrasyon ve farklı disiplinler arası eşgüdümün önemi de ortadadır. Bu bağlamda, ulaştırma sistemini teknolojik gelişmeler ve mevcut gereksinimler dâhilinde iyileştirirken hizmet parametreleri ile ilgili dengeli ve genel bir iyileştirmenin şartları oluşturulmak durumundadır. Yapılan kapsamlı anket sonucunda ulaşım tercihinin yaş, gelir grubu ve eğitim düzeyinden ciddi anlamda etkilendiği görülmüştür. Özellikle İstanbul gibi dinamik kentlerde klasik analizlerin dışına çıkılması gerekmektedir.Transportation has an increasing importance and attention because of the development trends on various disciplines and especially very rapidly improvement of innovative technologies. Cities are largening. Urban areas are growing as a parameter of population and immigration on developing countries, developed countries and even on undeveloped countries too in all over the World. Urbanization is a phenomena for 21st century. On futures mobility; sustainability, urbanization and digitalization will be on a very strategical point. On this context intermodal integration and balanced modal distribution are going to become very significant and determinant for trnsport and related disciplines. Especially innovative technologies are going to support transportation system for solution of traffic safety problems, traffic congestion problems and related issues. Beside all of these; as a part of sustainability and efficiency of mentioned system, enhancing the usage rates and improving of mass transport will be a focus point for the solution of the problems and providing an effective system. In this paper, at the field survey it has seen that transport choice is deeply affected by age, income and education. Epscially it is a necessity to exceeding conventional analysis for dynamic cities like Istanbul.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürler Arası EntegrasyonKent İçi UlaşımMarmarayKent İçi Raylı SistemlerToplu UlaşımHigh Speed RailwaysIntermodal IntegrationModal DistributionTransportation SystemUlaştırmada türel seçim ve toplu ulaştırma hizmet parametreleri bağlamında bir derlemeA review on the context of modal choice on transportation and mass transport service parametersReview Article1131269127641713410.24012/dumf.661453