Öztürk, GülayÖymen, Gözde2019-12-092019-12-092016https://hdl.handle.net/11467/3158Son dönemlerde gündemden düşmeyen bireyin kendi kendinin fotoğrafını çekme modası olarak tanımlanan “selfie” (özçekim) nin modern kültür üzerindeki dönüşümsel etkisinin iletişimden psikoloji ve dijital medya çalışmalarına kadar her alanda görülmesi dikkat çekmektedir. Günümüz sosyal medyasıyla birebir etkileşim içerisinde olan küresel ve ulusal markalar ise bu yeni trendi gerek pazarlama stratejilerine, gerekse reklam iletişim çalışmalarına dahil etmeyi ihmal etmemektedir. Bu noktada reklamların değer, inanç veya normları ve buna bağlı toplumsal yapıyı yansıttığı düşünüldüğünde, “selfie” kullanımının reklamları ne şekilde etkilediği sorusu gündeme gelmektedir. Türkiye özelinde selfie ve reklam etkileşimi konusunda literatürde çok fazla kaynağın olmadığı dikkate alındığında, çalışmanın bu alandaki boşluğu dolduracağı öngörülmektedir. Buna göre çalışmada reklamlarda giderek yaygınlık kazanan bir çekicilik öğesi olan “selfie” kullanımı incelenerek; Hofstede’in kültürel boyutları temelinde kollektivist bir toplum olarak tanımlanan Türkiye’de selfie kültürünün reklamlar aracılığıyla “biz” kuşağından “ben” kuşağına geçişteki rolü, Türkiye’deki TV reklam örneklerinin Kraineva’nın (2014) üçlü ayrımı üzerinden değerlendirilerek analiz edilmeye çalışılmıştır. Yapılan analiz sonucunda temelinde selfie kullanımının reklamlarda çok farklı sektörler tarafından reklama ve markaya dikkat çekmek, samimi bir dille hedef kitleye seslenmek, hatta Türkiye İş Bankası reklamında olduğu gibi imaj yaratabilmek için kullanıldığı görülmüştür. Ağırlıkta birey ve grup sunumlarının yapıldığı ve “biz” ve “ben” söyleminin birlikte kullanımının yer aldığı reklamlarda Türk toplumunun kollektivist yapısından uzaklaşılmadığı; ancak marka vaadini sunumu sırasında vurgulanan öğelerin “Ben Kuşağı’na” has özelliklerle uyum içerisinde olduğu dikkat çekmiştir.It is noteworthy that the selfie (selfie), which is defined as the fashion of photographing the self-photograph of the individual who does not fall off the agenda in recent years, is seen in every field from communication to psychology and digital media studies. Global and national brands which are in direct interaction with today's social media do not neglect to include this new trend in marketing strategies and advertising communication activities. At this point, considering how advertising reflects values, beliefs or norms and the social structure related to it, the question of how selfie to use affects ads. Turkey in particular selfie and considering that there is too much supply in the literature about the ad interaction when the work is expected to fill a gap in this area. According to this study, selfie ads which is an element of attractiveness which is becoming more widespread in the study is examined; Hofstede's cultural dimensions based on the collectivist through the advertisements of selfie culture in Turkey is defined as a society from "we" generation to the "I" role in the transition to generation, Kraineva the TV ad samples in Turkey (2014) has tried to analyze evaluated through the tripartite distinction. On the basis of the results of the analysis carried out by many different sectors in ads selfie use advertising and draw attention to the brand, friendly language to speak to the audience, even Turkey were found to be used to create images like the Türkiye İş Bankası ads. In the advertisements in which individual and group presentations are made and where the much more “We” and “I” discourse are used together, the collectivist structure of Turkish society is not distanced; however, it is noteworthy that the items highlighted during the presentation of the brand promise to be in harmony with the “Generation I”.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSelfieReklamBen KuşağıTürkiyeTürkiye’deki reklamlarda selfie kullanımı ve ben kuşağının yansımalarıConference Object