Yenişehirlioğlu, EmirhanSalha, Hamide2020-11-302020-11-302020https://hdl.handle.net/11467/4268Turizm talebinin elastik olması sebebiyle olası bir hayati tehlike durumunda insanların kolaylıkla vazgeçebileceği olaylardan birinin turizm olduğu bilinmektedir. Virüs neticesinde turizm endüstrisinin 2. Dünya savaşından bu yana ilk kez durma noktasına gelmiş olması, ekonomisinin önemli bir kısmını turizmden sağlayan birçok ülke gibi Türkiye için de olumsuz sonuçlar doğurmuştur. Araştırma kapsamında düzenli ekonomik gelire sahip olup, her yıl düzenli olarak tatil yapan kişilerle Whatsapp ve Skype üzerinden 50 katılımcı ile yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile görüşülerek veriler toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda; yerel turistlerin “çoğunlukla” rezervasyonlarını iptal ettikleri ve 3-6 ay arası bir süreç içerisinde tatil amaçlı herhangi bir harekette bulunmayacakları saptanmıştır. Katılımcılar, aşı veya benzeri bir çözümün halen var olmadığını, yaşanabilecek 2. Bir dalganın farkında olduklarını belirtmişlerdir. 2020 yılının yaz aylarında tatil yapmak istemediklerini, tatil yapacak kişilerin ise mümkünse insanların çok az, sosyal mesafenin yüksek olduğu, yazlık, bungalow, yayla gibi seçenekleri değerlendirecekleri tespit edilmiştir.People can easily give up on their tourism demand in case of a potential life-threatening situations. As a result of the virus; the tourism industry have come to a total halt for the first time since World War II. The primary objective of the study is to determine the effects of COVID-19 pandemic on Turkish tourism industry and to understand domestic tourist’s intentions about their holiday. Researchers conducted semi-structured interviews with 50 people have stable income and regular holiday habits. Most of local tourists cancelled their reservations due to the absence of COVID-19 cure and/or vaccination. Majority of interviewees had no intention to plan a new vacation for next 3-6 months. Interviewees that had a desire to go on holiday in near future indicated that the preference of accommodation would be contained to summerhouses, bungalows or plateau tourism to be able to keep a sufficient social distance from others.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCOVID-19TurizmTurizm Talebiİç TurizmTourismTurkish Tourism DemandDomestic TourismCovid 19 pandemisinin Türkiye iç turizmine yansımaları: Değişen talep üzerine bir araştırmaReflection of Covid-19 pandemic on Turkish domestic tourism: A research on changing demandArticle1937 (Özel Ek)355368