Çengel, ÖzgürSarıdoğan, Vildan2016-09-302018-08-062016-09-302018-08-062016Sarıdoğan, Vildan. (2016). Çokuluslu işletmelerde yerel pazarlama stratejileri ve marka yönetimi ilişkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret, İstanbulhttps://hdl.handle.net/11467/2385http://library.ticaret.edu.tr/e-kaynak/tez/68461.pdfTez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var.Çokuluslu işletmelerin başarıları, bu işletmelerin faaliyet yapısının incelenmesini gerekli kılmış ve bu yöndeki çalışmaların sayısını artırmıştır. Bu çalışmanın amacı çokuluslu işletmelerdeki yerel pazarlama stratejileri ile marka yönetimi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada literatür taraması yönteminin yanında anket uygulanmış olup çalışmanın yöntemi oluşturulmuştur. Yapılan araştırma sonucunda elde edilen sonuçlar çokuluslu işletmelerin yerel pazarlama stratejilerini müşteri odaklı bir şekilde geliştirerek başarıya ulaştığını göstermiştir. Yine çokuluslu işletmelerin marka yönetimi birimlerinin sürekli olarak gelişme ve yenilikçilik odağında faaliyet gösterdiği, çalışmanın sonuçları arasında yer almaktadır. Ayrıca çokuluslu bir işletmenin başarılı olmasında pazarlama stratejileri ve marka yönetimi kapsamında yer alan girişimlerin bütünleşik bir şekilde uygulanıyor olmasının belirleyici olduğu, çalışmanın sonuçlarından bir diğeridir. Çalışma kapsamında sadece İstanbul ili ve çevre illerdeki çokuluslu işletmelerde araştırma yapılması, bu çalışmanın sınırlılığı olarak görünmektedir.The success of the multinational corporations in the market necessitates researching their activity types and by this reason the academically researches have been increased. The goal of this study is to determine the relationship between the local marketing strategies and the brand management in the multinational corporations. The study contains a literature review and a questionnaire has been applied to set the methodology. The results of the survey showed that the multinational corporations focus on the customers’ requests in local marketing and this helps them to be successful. Another result of the study showed that the multinational corporations’ brand management departments are always trying to be innovator. The results also showed that these companies think and act about the brand marketing and the local marketing strategies integrated. The limitation of this study is the study only contains the multinational corporations in Istanbul.Özet, iii -- Abstract, iv -- İçindekiler, v -- Tablo Listesi, viii -- Şekil Listesi, x -- GİRİŞ, 1 -- 1. ÇOKULUSLU İŞLETMELER, PAZARLAMA VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ, 3 -- 1.1. Çokuluslu İşletmeler, 3 -- 1.1.1. Çokuluslu İşletmenin Tanımı, 3 -- 1.1.2. Çokuluslu İşletmelerin Gelişimi, 5 -- 1.1.3. Çokuluslu İşletmelerin Özellikleri, 6 -- 1.2. Pazarlama ve Pazarlama Stratejileri, 8 -- 1.2.1. Pazarlama Kavramı, 8 -- 1.2.2. Pazarlama Stratejileri, 10 -- 1.2.3. Pazarlama Araştırması, 12 -- 1.2.4. Pazarlama Stratejisi ve Çokuluslu İşletmelerde Pazarlama Stratejisi Oluşturulması Süreci, 13 -- 1.2.4.1. Durum Analizi, 13 -- 1.2.4.2. Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi, 14 -- 1.2.4.3. Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Tayini, 14 -- 1.2.4.4. Pazar Konumlandırması, 15 -- 1.2.4.5. Pazarlama Karması Elemanları Stratejilerinin Geliştirilmesi, 16 -- 2. MARKA VE MARKA YÖNETİMİ, 17 -- 2.1. Marka Kavramı, 17 -- 2.1.1. Markanın Tanımı, 18 -- 2.1.2. Marka ile İlgili Kavramlar, 20 -- 2.1.2.1. Marka İmajı, 21 -- 2.1.2.2. Marka Kişiliği, 23 -- 2.1.2.3. Marka Kimliği, 26 -- 2.1.2.4. Marka Değeri, 28 -- 2.1.2.5. Marka Farkındalığı, 32 -- 2.1.2.6. Marka Sadakati, 34 -- 2.1.3. Markanın İşlevleri, 37 -- 2.1.4. Markanın Faydaları, 39 -- 2.1.5. Markanın Pazarlama Açısından Önemi, 42 -- 2.1.6. Marka Çeşitleri, 44 -- 2.1.7. Marka Konumlandırma, 46 -- 2.1.8. Marka Geliştirme Stratejileri, 48 -- 2.2. Marka Yönetimi, 51 -- 2.2.1. Marka Yönetimi Tanımı, 51 -- 2.2.2. Marka Yönetimi Süreci, 52 -- 2.2.3. Marka Yönetiminin Önemi, 56 -- 2.2.4. Marka Yönetiminin Faydaları, 58 -- 3. ARAŞTIRMA, 61 -- 3.1. Araştırmanın Amacı, 61 -- 3.2. Araştırmanın Önemi, 61 -- 3.3. Araştırmanın Modeli, 62 -- 3.4. Evren ve Örneklem, 62 -- 3.5. Araştırmanın Kısıtları, 62 -- 3.6. Veri Toplama Aracı, 63 -- 3.7. Veri Analizi, 64 -- 3.8. Bulgular, 64 -- 3.8.1. Ölçeklerin Geçerlilik ve Güvenirlik Analizi Sonuçları, 65 -- 3.8.2. Frekans Tablolarının Yorumlanması, 68 -- 3.8.3. T Test ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Sonuçları ve Yorumlanması, 79 -- 3.8.4. Korelasyon Analizi Sonuçları ve Yorumlanması, 91 -- SONUÇ, 93 -- KAYNAKÇA, 97 -- EKLER, 103trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarkalı ürünlerMarka (Pazarlama)Markalı Ürünler_YönetimBrand name productsBranding (Marketing)Brand name products_ManagementHD 69.B7/S27Çokuluslu işletmelerde yerel pazarlama stratejileri ve marka yönetimi ilişkisiMaster Thesis1108422391