Civelek, Mustafa EmreErtemel, Adnan Veysel2018-10-082018-10-082018Civelek, M.E., Ertemel A.V. (2018). “The effect of product portfolio on purchase intention in e-commerce web sites”, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Zirvesi 2018– ETMS2018, İstanbul Teknik Üniversitesi & Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul 2018, s.64-70.https://hdl.handle.net/11467/2451E-commerce has globally become commonplace in the recent years. In the 21st world marketing envirement, e-commerce deserves special attention when studying brands and their marketing activities. This study investigates the direct and indirect effects of product portfolio, that is, the range and depth of products, found in B2C e-commerce web sites, on customers’ purchase intention through perceived value and loyalty to the web sites. In conducting the research, structural equation modeling method was used to test the hypotheses. It’s found that product portfolio in e-commerce web sites doesn’t have direct effect on purchase intention. However, product portfolio does influence purchase intention indirectly through perceived value and customer loyalty. Validating the previous studies, this study confirms the mediating role of customer loyalty within the relationship between perceived value and purchase intention. Thus the effect is revealed in the context of e-commerce. Hence, the findings in this study have significant contribution to the related e-commerce literature.E-Ticaret son yıllarda küresel olarak yaygınlaşmaktadır. Bu nedenle 21.yy pazarlama ortamında e-ticaret, ayrıca incelenmeyi hak etmektedir. Bu çalışma B2C e-ticaret web sitelerinde ürün portföyünün, sitede yeralan ürünlerin çeşitliliği ve derinliğinin, müşterilerin satınalma niyetleri üzerindeki etkisini, algılanan değer ve müşteri sadakati boyutunda incelemektedir. Çalışmada geliştirilen hipotezler yapısal eşitlik modeli kullanılarak test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ürün portföyünün satınalma niyeti üzerine doğrudan etkisi olmadığı görülmüştür. Ancak Algılanan değer ve müşteri sadakati üzerinden dolaylı etki tespit edilmiştir. Literatürdeki önceki çalışmaları teyideden bu çalışmada müşteri sadakatinin algılanan değer ve satınalma niyeti arasındaki aracı rolünü saptanmıştır. Böylelikle söz konusu etki e-ticaret bağlamında ortaya konulmuştur. Dolayısıyla, bu çalışmada elde edilen bulgular ilgili e-ticaret literatürüne önemli katkılarda bulunmaktadır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessE-CommerceProduct PortfolioPurchase IntentionE-TicaretÜrün PortföyüSatınalma NiyetiThe effect of product portfolio on purchase intention in e-commerce web sitesE-ticaret web sitelerinde ürün portföyünün satınalma niyeti üzerindeki etkisiConference Object6470