Mete ÇamdereliÖzbayraktar, Tuğba23.01.20192019-01-2523.01.20192019-01-252018Özbayraktar, Tuğba. (2018). Sosyal medya reklamlarında ünlü kullanımı. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul1303-5495http://katalog.ticaret.edu.tr/yordambt/yordam.php?aDemirbas=78267https://hdl.handle.net/11467/2495Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi. Kaynakça var..Bu çalışmada; geleneksel mecralardaki reklamcılık sektörünün artık yerini sosyal medya reklamcılığına bıraktığı ve dijital medyada daha aktif ve daha farklı stratejilerle kullanıldığı anlatılmaktadır. Çok bilindik bir pazarlama stratejisi olan reklamda ünlü ki?i kullanımı sosyal medyada da o mecraların içerik ve yapısına uygun bir ?ekilde uyarlanarak kullanılmaktadır. Sosyal medyada ünlülerin reklam yaptığı birçok farklı site ve uygulama bulunmaktadır. ?u sıralar bunlar içerisinde en yaygın ve en aktif kullanılanı Instagram‘dır. Bu sebeple bu çalı?mada ünlü ki?ilerin markalarla Instagram üzerinden ortak yaptıkları reklam payla?ımları incelenecek ve bu reklam payla?ımları içerik analizleri ile açıklanacaktır. Anahtar Sözcükler: Sosyal Medya, Sosyal Medya Reklamları, Reklamda Ünlü Kişi KullanımıThe purpose of this study is to explain that social media marketing takes place traditional media and it is is used more active and more different strategy on the advertising industry. Using celebrities in advertising is a very common and known marketing strategy and it is also used in social media with a suitable context. There are lots of web-sites and applications in social media which are used by celebrities for advertising. Within these social media channels, the most common and active one is Instagram. Because of the fact that, in this study will be examined that the advertising posts which are shared the celebrity and the brand at the same time via Instagram and these advertising posts are will be explained with the content analysis method. Key Words: Social Media, Social Media Advertising, Celebrity Endorsement in AdvertisingİÇİNDEKİLER -- ÖZET, iii -- ABSTRACT, iv -- İÇİNDEKİLER,. v -- TABLO LİSTESİ,. viii -- RESİM LİSTESİ, ix -- GİRİŞ,. 1 -- 1. SOSYAL MEDYA REKLAMLARI, .2 -- 1.1. Sosyal Medya Tanımı, 2 -- 1.2. Sosyal Medyanın GeliÌimi ve Tarihçesi, 4 -- 1.3. Sosyal Medya Türleri,6 -- 1.3.1. Sosyal Ağlar, 6 -- 1.3.2. Fotoğraf ve Video Paylaşımı, 9 -- 1.3.3. Bloglar,. .10 -- 1.3.4. Mikrobloglar, .11 -- 1.3.5. Sanal Yaşam, 12 -- 1.3.6. Podcastler, .13 -- 1.3.7. Oyunlar, .15 -- 1.3.8. Uygulamalar,. 16 -- 1.3.9. RSS’ler, 17 -- 1.3.10. Wiki ve Sohbet Odaları,. 18 -- 1.4. Sosyal Medya Reklamları,. .18 -- 1.4.1. Reklam Kavramı, .19 -- 1.4.2. Reklamın Dünya‘daki GeliÌimi, 21 -- 1.4.3. Reklamın Türkiye‘deki GeliÌimi, 22 -- 1.5. Reklamın ?Ìlevi,. .25 -- 1.6. Reklam Mecraları,. 27 -- 1.6.1. Televizyon,. 28 -- 1.6.2. Radyo, 30 -- 1.6.3. Gazete,. 32 -- 1.6.4. Dergi,. 34 -- 1.6.5. Sinema,. 35 -- 1.6.6. İnternet, 37 -- 1.6.7. Açıkhava, 39 -- 1.6.8. Sosyal Medya, 41 -- 1.7. Sosyal Medya Reklamcılığındaki Yenilikler,. 44 -- 2. REKLAMDA ÜNLÜ K??? KULLANIMI, 48 -- 2.1. Ünlü Kavramı,. 48 -- 2.1.1. Ünlü Pazarlaması, 48 -- 2.2. Reklamda Ünlü Kullanımı,. 51 -- 2.2.1. Reklamda Ünlü Kullanımının Tarihçesi,. 53 -- 2.2.2. Ünlünün ?kna Ediciliği,. .54 -- 2.3. Reklamda Ünlü Kullanımını Açıklayan Modeller,. 55 -- 2.3.1. Kaynak Güvenilirliği,. 55 -- 2.3.2. Kaynak Çekiciliği, 55 -- 2.3.3. Anlam Transferi, 57 -- 2.3.4. Ürün Eşleşimi Modeli,. 58 -- 2.3.5. Detaylandırma Olasılık Modeli, 58 -- 3. SOSYAL MEDYA REKLAMLARINDA ÜNLÜ KULLANIMI,. 59 -- 3.1. AraÌtırmanın Yöntemi, 61 -- 3.2. AraÌtırmanın Evren ve Örneklemi,. 62 -- 3.3. AraÌtırmanın Önemi ve Bulguları, 64 -- 3.3.1. Burak Özçivit - Altınyıldız, 64 -- 3.3.2. Aslı Enver - Penti, 68 -- 3.3.3. Serenay Sarıkaya - Head & Shoulders, 73 -- 3.3.4. Murat Boz-Cornetto, 78 -- 3.3.5. BarıŞ Arduç-New Balance, 82 -- SONUÇ, 87 -- KAYNAKÇA,. 90 --trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİnternet pazarlamaİnternet reklamcılığıÇevrimiçi sosyal ağlarSosyal medya_Ekonomik yönleriMüşteri ilişkileriMarkalama (Pazarlama)Internet marketingInternet advertisingOnline social networksSocial media_Economic aspectsCustomer relationsBranding (Marketing)HF 5415.1265/Ö93Sosyal medya reklamlarında ünlü kullanımıMaster Thesis2138392528020