Çengel, ÖzgürOkumuş, Altuğ2015-10-202018-08-052015-10-202018-08-052015Okumuş, Altuğ. (2015). Reklam ve reklamın tüketici tercihlerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, İstanbulhttps://hdl.handle.net/11467/2062http://library.ticaret.edu.tr/e-kaynak/tez/59626.pdfTez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var.Reklam, Bir mal yada hizmetin, bir kurumun, bir kişinin yada fikrin, kimliği belirli sorumlusu tarafından tarifesi önceden belli bir ücret karşılığında kitle iletişim araçları vasıtasıyla olumlu bir biçimde tanıtılıp benimsetilmesi çabaları şeklinde tanımlanmakla birlikte, bir çok özelliği sebebiyle farklı tanımlarla da karşımıza çıkmaktadır. Tanımın şekli ve mahiyeti ne olursa olsun reklamın özü, bir nesneyi, bir ürünü, bir olguyu veya bir olayı insanlara kabul ettirmek ve onlara o şeyle ilgili görmeleri istenen yüzün gösterilmesini sağlamak reklamın en öz tanımlarından birisi olacaktır. Gelişen rekabet zemininde reklam, tüketiciye ulaşmanın ve tüketiciye gösterilmek istenen yüz için en kısa yol mahiyetindedir. Bu yönüyle de gereken ilgiyi görmesi kaçınılmaz olacaktır. Nitekim günümüz reklamlarına bakıldığında, düz bir anlatımdan ziyade, bilinçaltı mesajları, özdeşleştirme çabaları ve daha birçok materyalle zenginleştirilerek amaca en somut biçimde ulaşmasına gayret gösterilmektedir.Advertising, a commodity or service , an institution, a person or idea , identity-specific charge by the tariff in advance for a fee in the mass means of communication in a positive way descibed adoption and efforts defined as , although a lot of features because of different definitions in the emerge . Description of the shape and nature of whatever ad essence, an object, a product, a phenomenon or an event to the people to impose them on that thing about seeing the desired facial enable display ad at self-definition will be one of . Advertising on the basis of increasing competition, intended to be shown to reach consumers and consumers face is the shortest path to nature. This aspect will also not receive enough attention is inevitable. Indeed, when we look at today's ads, rather than a straight narrative, subliminal messages, identification of material enrichment efforts and a lot more practical effort is made to reach the most concrete manner.ÖZET, i -- İÇİNDEKİLER, ii -- TABLOLAR LİSTESİ, vii -- ŞEKİLLER LİSTESİ, ix -- GİRİŞ, 1 -- 1. REKLAM İLE İLGİLİ KAVRAMSAL ÇERÇEVE, 3 -- 1.1. Reklam İle İlgili Kavramlar, 3 -- 1.2. Reklamın Sınıflandırılması, 6 -- 1.2.1. Yapanlar Açısından Reklam, 6 -- 1.2.2. Hedef Pazar Açısından Reklam, 7 -- 1.2.3. Amaç Açısından Reklam, 8 -- 1.2.4. İşlenen Konu Açısından Reklam, 8 -- 1.2.5. Mesaj Açısından Reklam, 9 -- 1.2.6. Ödeme Açısından Reklam, 10 -- 1.2.7. Coğrafi Alan Açısından Reklam, 11 -- 1.3. Reklamın Fonksiyonları ve Amaçları, 13 -- 1.4. Reklam ve Algı Yönetimi, 15 -- 1.4.1. Algı İle İlgili Kavramlar, 15 -- 1.4.2. Reklam ve Tüketici Algısının Önemi, 17 -- 1.4.2.1 Demografik Özellikler Perspektifinde Reklam Algısı, 22 -- 1.4.2.1. Cinsiyete Dayalı Reklam Algıları ve Marka Tercihleri, 24 -- 1.4.2.2. Yaşa Dayalı Reklam Algıları ve Marka Tercihleri, 27 -- 1.4.2.3. Eğitim Durumuna Dayalı Reklam Algıları ve Marka Tercihleri, 28 -- 1.4.2.4. Gelire Dayalı Reklam Algıları ve Marka Tercihleri, 29 -- 1.5. Reklam Mecraları, 29 -- 1.5.1. Basılı Reklam Ortamları, 30 -- 1.5.2. Yayın Yapan Reklam Ortamları, 31 -- 1.5.3. Diğer Reklam Ortamları, 32 -- 1.6. Reklamın Yönetimi Süreci, 33 -- 2. TÜKETİCİ VE TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞ SÜRECİ, 37 -- 2.1. Tüketici İle Kavramlar, 37 -- 2.2. Tüketici Tercihine İlişkin Tutum Özellikleri, 37 -- 2.3.Tüketici Satın Alma Davranış Modelleri, 37 -- 2.3.1. Açıklayıcı Davranış Modeli, 39 -- 2.3.1.1 .Marshal'ın Ekonomik Modeli, 39 -- 2.3.1.3. Pavlovian Modeli, 40 -- 2.3.1.4. Veblenin Toplumsal Ruhsal Modeli, 41 -- 2.3.2.Tanımlayıcı Tüketici Davranış Modelleri, 41 -- 2.3.2.1.Engel - Kollat - Blackweel ( EKB ) Modeli, 42 -- 2.3.2.2.Howart - Sheth modeli, 42 -- 2.3.2.3.Doğal Olayları İnceleyen Model, 43 -- 2.3.Tüketici Tercihlerini Etkileyen Faktörler, 43 -- 2.3.1.Sosyal Faktörler, 44 -- 2.3.1.1.Kültür, 44 -- 2.3.1.2.Alt Kültür, 45 -- 2.3.1.3.Sosyal Sınıf, 45 -- 2.3.1.4.Referans Grupları, 45 -- 2.3.1.4.1. Aile, 46 -- 2.3.1.4.2. ArkadaŞ Çevresi, 46 -- 2.3.1.4.3. Roller ve Statüler, 47 -- 2.3.2.Psikolojik Faktörler, 47 -- 2.3.2.1.Motivasyon, 47 -- 2.3.2.2.Sezgi, 47 -- 2.3.2.3.Öğrenme, 48 -- 2.3.2.4. Algı, 48 -- 2.3.2.5. Tavır, 49 -- 2.3.2.5. Kişilik, 49 -- 2.3.2.6. İnanç ve Tutumlar, 50 -- 2.3.3.Ki?isel Faktörler, 51 -- 2.3.3.1. Yaş ve Yaşam Dönemi Aşamaları, 51 -- 2.3.3.2. Meslek, 51 -- 2.3.3.3. Ekonomik Koşullar, 52 -- 2.3.3.5. Yaşam Stili, 52 -- 2.4.Tüketici Satın Alma Davranışları ve Karar Süreci, 53 -- 2.4.1.Tüketici Satın Alma Davranışları, 53 -- 2.4.1.1. Muğlak Satın Alma Davranışı, 53 -- 2.4.1.2. Uyumsuzluğu Azaltan Satın Alma Davranışı, 54 -- 2.4.1.3. Alışılmış Satın Alma Davranışı, 54 -- 2.4.1.4.Çe?itlilik Arayan Satın Alma Davranışı, 55 -- 2.4.2. Tüketici Satın Alma Karar Süreci, 55 -- 2.4.2.1. İhtiyacın Belirlenmesi, 55 -- 2.4.2.2. Bilgi Edinme, 56 -- 2.4.2.3. Ürün Mukayesesi, 57 -- 2.4.2.4. Satın Alma Kararı, 58 -- 2.4.2.5. Satın Alma Sonrası Davranış, 59 -- 2.4.3. Tüketicinin Marka Tercihini Etkileyen Faktörler, 60 -- 2.4.3.1. Demografik Faktörler, 61 -- 2.4.3.2. Psikolojik Faktörler, 62 -- 2.4.3.3. Sosyal Faktörler, 62 -- 2.5. Tüketici Satın Alma Karar Süreci ve Davranış Biçimleri, 63 -- 2.5.1. Tüketici Satın Alma Karar Süreci, 63 -- 2.5.1.1. Sürecin Aşamaları, 63 -- 2.5.1.2. İhtiyaç Hissedilmesi, 65 -- 2.5.1.3. Alternatif Belirleme Süreci, 66 -- 2.5.1.4. Alternatiflerin Karşılaştırılması, 66 -- 2.5.1.5. Karar Noktası ve Satın Alma, 67 -- 2.5.1.6. Satın Alma Sonrası Süreç, 68 -- 2.5.2. Tüketici Satın Alma Davranış Biçimleri, 68 -- 2.5.2.1. Satın Alma Davranış Türleri, 69 -- 3. REKLAMIN TÜKETİCİ TERCİHLERİNDE ETKİSİ, 71 -- 3.1. Araştırmanın Amacı ve Kapsamı, 71 -- 3.2. Araştırmanın Sınırlılıkları, 71 -- 3.3. Araştırmanın Yöntemi, 71 -- 3.4. Veri Toplama Aracı ve Verilerin Analizi, 71 -- 3.5. Araştırmaya İlişkin Bulgular, 72 -- 3.5.1. Demografik Bileşenlere İlişkin Bulgular, 73 -- 3.5.2. Güvenilirlik ve Faktör Analizleri, 76 -- 3.5.3. Demografik Bileşenler Faktör İlişkileri, 80 -- 3.5.3.1. Tercih Faktörü ve Demografik Bileşenler İlişkisi, 80 -- 3.5.3.2. Güven Faktörü ve Demografik Bileşenler İlişkisi, 84 -- 3.5.3.3. Bilgilendirme Faktörü ve Demografik Bileşenler İlişkisi, 87 -- 3.5.3.4. İmaj Faktörü ve Demografik Bileşenler İlişkisi, 88 -- 3.5.4. Tercih Faktörü ile Güven, Bilgilendirme ve İmaj Faktörleri İlişkisi, 91 -- ANALİZ VE DEĞERLENDİRME, 94 -- SONUÇ, 94 -- GELECEKTE YAPILACAK OLAN ÇALIİMALARA TAVSİYELER, 97 -- KAYNAKÇA, 98 -- EKLER, 105 -- ÖZGEÇMİŞ, 107 --trinfo:eu-repo/semantics/openAccessReklamcılık_Psikolojik yönleriTüketici davranışıAdvertising_Psychological aspectsConsumer behaviorHF 5822/O38Reklam ve reklamın tüketici tercihlerine etkisiMaster Thesis195398364