Süder, Aslı2014-11-132014-11-13200597565161350354-5180https://hdl.handle.net/11467/844Günümüzde işletmeler, rekabetçi üstünlük kazanmak için kullandıkları maliyet tabanlı stratejilere ek olarak sosyal sorumluluk kavramının benimsenmesi ve uygulanmasının gerekliliğinin farkına varmaktadırlar. Haberleşme araçlarının gelişmesi ve yaygınlaşması, müşteri bilincinin artması, işletmeleri tedarik zincirlerinden de sorumlu hale getirmiştir. Sadece bir işletmenin içerde aldığı kararların ve uyguladığı faaliyetlerin oluşum sürecine sosyal sorumluluk bilincinin adapte edilmesi uzun zaman alıcı ve zor bir süreç olarak bilinmektedir. Bunu işletmenin dış çevresine yani tedarik zincirine yansıtmak çoğu işletme için kısa vadede neredeyse imkansızdır. Bu çalışma kapsamında tedarik zincirinde sosyal sorumluluk kavramı incelenmiş ve işletmelerin tedarik zincirlerini istedikleri doğrultuda yönlendirmeleri için çeşitli yöntemler önerilmiştir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Sorumluluk, Etik, Tedarik Zinciri, Çevresel Yönetim, Çevresel Sosyal Sorumluluk.Sosyal Sorumluluk Kavramı Ve Tedarik Zincirinde UygulanmasıConference Object18994