Yılmaz, MithatSaymalı, Murat2014-10-242014-10-2420131305-7820https://hdl.handle.net/11467/706Bizi sürekli çevreleyen, etkileyen yaşamımıza yön veren görsel bir dünyada yaşıyoruz. Bu görselliğin belki de en etkili yönü her yerde ve her zaman karşılaştığımız göstergelerdir. Göstergebilimi genel olarak kendi dışında bir şeyi temsil eden ve dolayısıyla temsil ettiği şeyin yerini alabilecek nitelikte olan her çeşit biçim, nesne, olgu, vb. olarak tanımlanabilir. Kuruluşlar kendisini her yerde temsil edecek ve diğer firmalar arasından ayırt edilmesini sağlayacak bir simgeye ve sembole ihtiyacı vardır. Amblem, ürün ya da hizmet üreten kuruluşlara kimlik kazandıran, sözcük özelliği taşımayan, soyut ya da nesnel görüntülerle ya da harflerle oluşturulan sembollerdir. Otomotiv sektöründeki firmaların ismi kadar kullandıkları logo/amblemler de zihinlerde önemli bir yer edinmiştir. Dolayısıyla bugüne kadar ekonomide çok önemli bir yere sahip olan otomobil firmalarının logo/amblemlerinin çözümlenmesi yerinde olacaktır. İşte bu amaç doğrultusunda otomotiv sektörünün köklü firmalarından altı tanesi seçilerek göstergebiliminin anlamlandırma yöntemleriyle, amblem/logoların sözcelem (ağızdan çıkan her sözcük) ve anlamsal boyutları incelenmiş ve çözümlenmeye çalışılmıştır. Amblem/logo üzerindeki göstergeler betimsel düzey (anlatı düzeyi) altında sözcelem ve anlamsal açıdan çözümlenmiştir. Betimsel düzey metnin görünen tüm nesneleri ele alınarak yapılmakta yüzey, renk ve sınırlarının anlamlandırılmasıyla gerçekleşmektedir. Çözümlemede anlatının ve içeriğin biçim düzeyleri incelenerek taşıdığı göstergeler çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda bakıldığı zaman, göstergelerin hayatımızın içinde hep var olduğu ve anlamlı nesnelerin her birinin birer gösterge olduğu anlaşılmaktadır.Constantly surrounding us, affecting our lives living in a world of visual shaping. This imagery is perhaps the most effective indicators of the direction we face anywhere and at any time. Represent something other than the Use of its own, and there fore generally represent any kind which are to replace what format, the object, case, and so on defined. Organizations representing itself everywhere and an icon and a symbol to distinguish it from other companies is needed. At this point, the emblem / logo appeared. Emblem, product, or service-producing organizations to gain identity, the word has not the characteristics of abstract or objective images generated with letters or symbols. The name used by companies in the automotive sector as logo / emblems also has an important place in people's minds. So far the auto companies have an important role in the economy logo / badges would be appropriate to resolve. Here are six of established companies in the automotive sector for this purpose methods of selecting the semiotics of signification, emblems / logos verbalism and studied and tried to solve the semantic dimensions of. The emblem / logo on the level below that verbalism and semantic indicators were analyzed descriptively. All objects are made by considering the text that appears in the descriptive level surface, color and sense of boundaries takes place. Carries the analysis by examining the levels of narrative form and content indicators are obtained. As a result of the study looked, indicators and meaningful in our lives that there is always understood to be a predictor of each of the objects.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGöstergebilimiAmblemOtomotiv AmblemleriAmblem AnaliziSemioticsEmblemAutomotive EmblemsAnalysis of The Emblem.Göstergebilimsel yöntem ışığında otomotiv firmalarının amblemlerinin çözümlenmesiIn the light of the semiotic method automotive firms logos analysisArticle1225113179