Yıldırım, FigenÇengel, Özgür2017-05-262017-05-262017978-605-65119-9-81302-2431https://hdl.handle.net/11467/16021st International Conference on New Trends in CommunicationKüreselleşmenin etkisi ile gittikçe gelişen perakende sektörü, teknoloji kullanımını entegre ettikleri uygulamalar ile yepyeni bir görünüme bürünmüştür. Değişen tüketici tercihleri sonucunda müşteri beklentilerini karşılamaya çalışan firmalar, bir taraftan maliyetleri düşürücü akıllı sunumlar çıkartmaya yönelmiştir. İstikrarlı bir rekabet avantajı yaratmak sözkonusu yeni teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilmek ile mümkündür. Tüketici “en yeni teknoloji”, “en son geliştirilmiş” sunumlardan etkilenmektedir. Perakendeciler sadece yeni müşteri elde etmek için değil; var olan sadık müşterilerini de koruyabilmek için teknoloji kullanımını etkin bir şekilde uygulamaktadır. Bu çalışmada son dönem yeni teknolojiler ile karşı karşıya kalan müşterilere yönelik perakende yöneticilerine tavsiyelerde bulunup, bu çerçevede yön çizmek amaçlanmaktadır. Yeni teknolojilerin kullanımında etkin olmayı başaran bir perakendeci sadece satışlarını arttırmakla kalmayıp alışverişçi odaklı bir yaklaşımla tüketicilerinin satınalma sonrası tatminlerini elde etmiş olacaktır. Omni-channel uygulamalarının desteği ile bütünleşik pazarlama iletişimi başarılı bir şekilde oluşturulmakta, perakendeciler yeni teknolojileri her alana adapte edebilmektedirler.In terms of globalization, it is obvious to reveal that retail industry is being reshaped in the context of technological advances. In this globe, consumer preferences are also changing and companies are spending the most effort in meeting the needs of the consumers while reducing the cost of operation on the company side. In the concept of sustainable competitive advantage in retail industry, it is adviced that new Technologies should be revealed and used. In this sense, the consumers should be motivated as a means to use the newest and most advanced technologies. Retailers, by using and implementing the newest technologies not only increase the number of consumers but also they succeed in keeping loyal consumers by meeting the needs of the consumers. This strategy ends up in reduced cost of operations while inceasing efficiency on the consumer side. In this study, managerial implications are being discussed towards consumers that face new technologies. If companies may adopt efficient retail technologies, they not only increase their sales through extended technologies, but also they become shopper centric thereby they maight possibly offer a value to the consumer in order to compete well. With the support of omni channels, retailers may well engage in integrated marketing communications. Especially, new technologies well contributes to this process.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessRetail TechnologyMobile Shopping AdoptionOmni Channel RetailPerakende TeknolojisiMobil Alışveriş UyumuÇoklu Kanal SatışıRetail technology: a challenge on shopper oriented perceptionPerakende teknolojisi: alışverişçi odaklı algılamada bir dürtüConference Object7278