Motur, Alpaslan İlhamiTatlı, Erdem2021-12-262021-12-262021https://hdl.handle.net/11467/5136Günümüzde sağlıkta dönüşüm programları ile birlikte dünyada ve ülkemizde özel sağlık kurumları oldukça yaygın hale gelmiştir. Sağlık sektöründeki yatırımlar da bir o kadar artmıştır. Özellikle tıbbi cihazların teşhis ve tedavilerde kullanılması konusunun da tüketicilere iletilmesi adına bu kurumların reklam çalışması gerçekleştirme isteği her geçen yıl artmıştır. Öte yandan 1928 yılında yayımlanan Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun ve sonradan yayımlanan mevzuatlarda reklam yasakları yürürlüğe girmiştir. Özel sağlık kuruluşları, ticari bir işletme olarak Türk Ticaret Kanunu’na göre kurulduklarını belirterek reklam yasağının kaldırılmasını talep etmektedir. Çalışmamızda sağlık reklamları konusundaki literatür taranarak kanun ve yönetmelikler incelenmiştir. Sağlıkla ilgili tüm tarafların görüşlerine yer verilmeye çalışılarak sağlık reklamları ile ilgili sorunun çözümüne katkı sağlanması amaçlanmıştır. Tüketiciler sağlıkla ilgili bilgi edinmek için özellikle dijital iletişim kanallarına yönelerek, aradıkları bilgilere sağlık kurumlarının reklamları ya da hekimlerin açıklamaları vasıtasıyla ulaşmaya çalışmaktadırlar. Sağlık kurumları da daha çok tüketiciye ulaşmak için verdikleri hizmetin halka tanıtılmasını istemektedirler. Sağlık meslek örgütleri ilgili kanunları gerekçe göstererek bu tür reklam çalışmalarının etik kurallara aykırı olduğunu savunmaktadır. Ayrıca bu tür reklam çalışmalarının haksız rekabete yol açacağından da endişe duymuşlardır. Tüm bunların yanı sıra ülkemizdeki sağlık okuryazarlığının artmasına katkı sağlayacak reklamlar gerekli denetlemelerden geçerek yayımlanabilir.Today, with the transformation programs in health, private health institutions have become widespread in the world and in our country. Investments in the health sector have also increased. In particular, the desire of these institutions to carry out advertising activities has increased each year in order to convey the use of medical devices in diagnosis and treatment to consumers. On the other hand, the Law on the Execution of Medicine and Medicine, which was published in 1928, and the prohibitions on advertising came into force in the legislations published later. Private health institutions demand the removal of the advertising ban, stating that they were established as a commercial enterprise in accordance with the Turkish Commercial Code. In our study, the literature on health advertisements was reviewed and laws and regulations were examined. It is aimed to contribute to the solution of the problem related to health advertisements by trying to include the views of all parties related to health. Consumers are trying to reach the information they are looking for through advertisements of health institutions or explanations of physicians, especially by turning to digital communication channels to obtain information about health. Health institutions also want their services to be introduced to the public in order to reach more consumers. Health professional organizations argue that such advertising activities are against ethical rules, citing the relevant laws. They were also concerned that such advertising activities would lead to unfair competition. In addition to all these, advertisements that will contribute to the increase of health literacy in our country can be published after passing the necessary inspections.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSağlık ReklamlarıReklam YasaklarıReklam DüzenlemeleriHealth AdsAdvertising BansAdvertising ArrangementsÖzel sağlık hizmeti sunan kurumların reklamlarının hukuki yönden incelenmesiCURRENT STATUS OF UNIVERSITY MUSEUMS: A QUALITATIVE RESEARCHArticle42100123