Tamer, İdil2014-10-162014-10-1620121303-5495https://hdl.handle.net/11467/654Tez (Yüksek lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi. Kaynakça var.Bu çalışmada eğitim kurumlarında eğitmenler arasındaki ilişkilerde güven kavramının niteliğini araştırılmıştır. Bu doğrultuda güvenin alt bileşenleri belirlenmeye çalışılmış ve güvenin duygusal, bilişsel ve davranışsal süreçlerinin bu bileşenlerin üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde güven kavramı bireysel ve örgütsel boyutta incelenmiş, daha sonra güvenin bileşenleri ile duygusal, bilişsel ve davranışsal süreçleri üzerinde durulmuştur. Araştırma bölümünde ise yapısal eşitlik modeli kullanılarak, literatür bölümünde bahsedilen ilişkiler test edilmiştir. Araştırma sonuçlarının kurumlarda bireyler arasındaki güvenin öncüllerinin anlaşılması açısından önem taşıdığı düşünülmektedir.This study tries to explore the nature of the trust relationship between instructors in high schools. For this, the dimensions of the concept of trust are identified and effcts of cognitive, affective and behavioral processes on these dimensions are investigated. In the fist section of the study, we focused on the definition of interpersonal and organizational trust and the cognitive, affective and behavioral processes of this concept. We then tested the relationships mentioned in the first section using structural equation modeling. This study is believed to have importance regarding the results enlighting the antecedents of interpersonal trust in organizations.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKişilerarası GüvenÖrgütsel GüvenInterpersonal TrustOrganizational TrustKurumlarda bireylerarası güven: eğitim kurumlarında bir araştırmaArticle1121337352133708