Akgül, Merve2018-05-312018-05-312018978-605-68171-0-6https://hdl.handle.net/11467/18902. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün YerleştirmeDemokratik toplumlarda dördüncü kuvvet olarak nitelendirilen kitle iletişim araçları bilgilendirme, bilinçlendirme, toplumsallaştırma ve haber verme gibi işlevleriyle kamuoyunun oluşumunu sağlamaktadır. Bu, kamuoyunun oluşumunda seçmenlere siyasal mesajların iletilmesinde etkin bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada siyasal iletişim süreci ile birlikte bu sürecin yaratılmasında gazetede yer alan basılı siyasal reklam türü afişlerin nasıl yapılandığı içerik çözümlemesi ile ortaya konacak ve politainment (siyasal eğlence) adı verilen yapıya değinilerek siyasi faliyetlerde ikna ve başarının kitle iletişim araçları ile bağlantısı tartışılacaktır. Tüm bu inceleme gerçekleştirilirken teorik olarak kitle iletişim araçlarının gerçekten demokrasinin dördüncü kuvveti olup olmadığı tartışılarak, demokratikleşme algısı üzerinde durulacaktır.The mass media, which are defined as 4th masses in democratic societies, provide the formation to the public with functions such as, raising awareness, socializing and informing. In this study, with the process of political communication, the printed political advertisement type which is included in the newspaper in the creation of this process and discussing will be revealed by content analysis the structure called politainment (political entertainment) and discussing its connection with mass media. When this review is carried out with the help of the 4th force theoretical investigation, it will be discussed whether the mass media is really the power of the democracy or not. In this study, with the process of political communication, it will be revealed by analyzing the content of the printed political advertising type banners that are included in the newspaper in the creation of this process.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSiyasal ReklamDemokratikleşme AlgısıEğlenceli SiyasetPolitical AdvertisingDeperception of DemocratizationPolitainmentBasılı siyasal reklamların analizi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) 2015 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde “Mustafa Akıncı, Derviş Eroğlu, Sibel Siber ve Kudret Özersay” örneğiPolitical advertisements analysis of presidental selection for Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) in 2015 “the case of “Mustafa Akıncı Derviş Eroğlu, Sibel Siber and Kudret Özersay”Conference Object92112