Durmaz, Işıl2017-08-112017-08-1120171303-5495https://hdl.handle.net/11467/1705Araştırmanın amacı müşterilerin mekan tercihleriyle ilgili ilişkilerinin incelenmesidir. Ayrıca perakende kuruluşlarının hizmet sektöründe yaşadıkları rekabet avantajı yaratan unsurlar ve bu unsurların mağaza atmosferine etkisi araştırılmıştır. Mağaza atmosferine yönelik tüketicilerin mağaza özellikleri ve alış veriş keyfi değerlendirmelerinin mağaza sadakati oluşumuna etkisi bu çalışmada ele alınmıştır. Bu kapsamda mağaza atmosferinin beş duyuya göre oluşturulmasının tüketiciler üzerindeki etkileri araştırılmıştır.The aim of the research is to examine the relationships about the customer preferences regarding the shopping area. The factors that provide advantages for retail establishments on competition in service industry and the effect of those factors on the shop atmosphere were also investigated. In this study, in the context of the shop atmosphere, the effect of customer assessment about the shop properties and shopping enjoyment on formation of store loyalty. On this framework, the effects of constructing the shop atmosphere according to the five senses on the customers were also investigated.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPerakendePerakendecilikRekabet AvantajıMağaza AtmosferiRetailRetailingCompetitive AdvantageStore AtmospherePerakendecilikte rekabet avantajı yaratmakta mağaza atmosferinin önemi: başarılı bir örnekThe importance of store atmosphere at creating a competitive advantage on retail sector; a succesfull exampleArticle1631569581284033