Arslan, İ. KahramanBaycan, Pelin2017-06-152018-08-062017-06-152018-08-062017Baycan, Pelin. (2017). Sosyal medyanın Y kuşağı satın alma davranışı üzerindeki rolü. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Küresel pazarlama ve marka yönetimi, İstanbulhttps://hdl.handle.net/11467/2249http://library.ticaret.edu.tr/e-kaynak/tez/71788.pdfTez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var.Geleneksel medyadan yeni medyaya geçişle birlikte pek çok değişim yaşanmış ve satınalma davranışları da bu değişimlerden etkilenmiştir. Gittikçe popülerliği ve önemi artan sosyal medya platformlarını artık tüketiciler satın alacakları ürün ve hizmetlerle ilgili araştırma yapmak amacıyla da kullanmaya başlamıştır. Satınalma karar sürecinde sosyal medya üzerinden oluşturulan kullanıcı yorumları, başka tüketiciler tarafından oluşturulan içerikler, aile ve referans grubunun paylaşımları tüketicilerin satınalma kararında etkin rol oynamaktadır. Ayrıca tüketiciler satınalma sonrası da ürün ve hizmetlerle ilgili düşüncelerini sosyal medya sayesinde zaman ve mekân sınırlaması olmadan paylaşabilmekte ve pek çok kullanıcıya rahatlıkla ulaşabilmektedir. Markalarda artık bu yeni ortaya çıkan pazarlama iletişimiyle birlikte sosyal medya kanallarından tüketicilerle aktif şekilde iletişime geçebilmekte ayrıca ürün ve hizmetlerini de bu kanallar üzerinden tanıtabilmektedir. Bu çalışmada sosyal medya kuşağı olarak tanımlanan ve en önemli özellikleri arasında teknolojiye olan bağlılıkları gösterilen Y kuşağının, satınalma davranışlarını, sosyal medyanın nasıl etkilediği açıklanmaya çalışılmıştır.There have been many changes with the transition from the traditional to the new media and purchasing behaviours have also been affected by those changes. Con- sumers started to use social media platforms whose popularity and importance have been gradually increasing in order to check up on the services and the products that they are going to buy. There are several aspects that play an active role on consumers' decision of purchasing; user comments on social media, contents created by other consumers and the sharings of family and the group of references. Additionally, consumers can share their ideas about the products and services without any restrictions thanks to social media after purchasing. Brands can actively reach customers via social media with this new marketing communication and also introduce their products and services via above mentioned social media. In this study it has been tried to explain how social media affects the behaviour of purchasing of the generation Y which is described as the generation of social media and also the generation whose most important characteristic is to be addicted to technology.Özet, ii -- Abstract, iii -- Teşekkür, iv -- Tablo Listesi, viii -- Şekil Listesi, x -- Kısaltmalar, xi -- GİRİŞ, 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM, 4 -- 1.Kuşaklar, 4 -- 1.1. Kuşak Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, 4 -- 1.2. Kuşak Kuramı, 5 -- 1.3 Kuşak Sınıflandırması, 6 -- 1.3.1. Sessiz Kuşak, 7 -- 1.3.2. Baby Boomers, 8 -- 1.3.3. X Kuşağı, 9 -- 1.3.4. Y Kuşağı, 10 -- 1.3.5. Z Kuşağı, 12 -- 1.4. Y Kuşağı Özellikleri, 14 -- 1.5. Kısaca Y’ler, 17 -- 1.6. Y Kuşağının Hayata Bakışı, 18 -- 1.7. Kuşakların Karşılaştırması, 20 -- 1.8. Türkiye’de Y Kuşağı, 22 -- 1.9. Neden Y’ler?, 24 -- İKİNCİ BÖLÜM, 27 -- 2. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI, 27 -- 2.1. Tüketim Kavramı, 27 -- 2.2. Tüketici- Müşteri ve Alıcı Kavramları, 28 -- 2.3. Tüketici Davranışı Kavramı, 28 -- 2.4 Tüketici Davranışının Özellikleri, 30 -- 2.5 Tüketici Davranışı Modelleri, 31 -- 2.5.1 Açıklayıcı Modeller, 31 -- 2.5.2. Tamamlayıcı Modeller, 34 -- 2.6. Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler, 38 -- 2.6.1. İçsel Faktörler ( Psikolojik Faktörler), 39 -- 2.6.2. Dışsal Faktörler, 45 -- 2.7 Satın Alma Karar Süreci, 55 -- 2.7.1 İhtiyacın Fark Edilmesi, 55 -- 2.7.2 Alternatiflerin Belirlenmesi, 56 -- 2.7.3 Seçeneklerin Değerlendirilmesi ve Bilgi Arama, 56 -- 2.7.4 Satın Alma Kararı, 56 -- 2.7.5 Satın Alma Sonrası Davranış, 57 -- 2.8 Y Kuşağı Tüketicileri, 57 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM, 61 -- 3. Sosyal Medya, 61 -- 3.1 Sosyal Medyanın Tarihsel Gelişimi, 61 -- 3.1.2. Web 1.0, 62 -- 3.1.3. Web 2.0, 62 -- 3.1.4. Web 3.0, 62 -- 3.2. Sosyal Medya Kavramı, 63 -- 3.3. Sosyal Medyanın Temel Özellikleri, 64 -- 3.4. Sosyal Medyanın Geleneksel Medya’dan Farkı, 66 -- 3.5 Sosyal Medya Araçları, 67 -- 3.5.1. Blog, 67 -- 3.5.2. Mikrobloglar, 68 -- 3.5.3. Wikiler, 69 -- 3.5.4. Sosyal İşaretleme, 69 -- 3.5.5.Medya Paylaşım siteleri, 69 -- 3.5.6. Sosyal Ağ (Paylaşım) Siteleri:, 70 -- 3.5.7. Podcast, 72 -- 3.5.8. Sanal Dünyalar, 73 -- 3.6. Popüler Sosyal Medya Platformları, 73 vii -- 3.6.1. Facebook, 73 -- 3.6.2. Instagram, 74 -- 3.6.3. YouTube, 75 -- 3.6.4. Twitter, 76 -- 3.6.5. Foursquare, 76 -- 3.6.6. LinkedIn, 77 -- 3.6.7. Pinterest, 77 -- 3.7. Türkiye’de, Dünya’da ve Farklı Kuşaklarda Sosyal Medya ve İnternet Kullanıcı İstatistikleri, -- 3.8 Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkileri, 82 -- 3.9. Sosyal Medyada Y Kuşağı ve Y Kuşağının Satın Alma Davranışlarında Sosyal Medya Etkisi, 87 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM, 89 -- 4. Sosyal Medya Araçlarının Y Kuşağı Satın Alma Kararındaki Etkisi Üzerine Bir Uygulama, 89 -- 4.1. Araştırmanın Amacı ve Önemi:, 89 -- 4.2. Araştırmanın Yöntemi:, 89 -- 4.3. Araştırmanın Kısıtları:, 90 -- 4.4. Araştırmada Kullanılan Soru Seti:, 90 -- 4.5. Bulgular, 92 -- 4.6 Faktör Analizi Ve Güvenilirlik, 96 -- 4.7 Faktör Skorları, 99 -- 4.8. Hipotez Testleri, 106 -- SONUÇ, 120 -- EKLER, 127 -- KAYNAKÇA, 132trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİnternet pazarlamaSosyal medya_Ekonomik yönlerMüşteri ilişkileri_YönetimBilgi teknolojisi_YönetimInternet marketingSocial media_Economic aspectsCustomer relations_ManagementInformation technology_ManagementHF 5415.1265/B39Sosyal medyanın Y kuşağı satın alma davranışı üzerindeki rolüMaster Thesis1143459699