Tuna, YusufKarakaya, Tuğba2014-02-202018-08-062014-02-202018-08-062013Karakaya, Tuğba. (2013). Küreselleşme sürecinde e-ticaretin önemi ve pazar payı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret, İstanbulhttps://hdl.handle.net/11467/2399http://library.ticaret.edu.tr/e-kaynak/tez/54161.pdfTez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var.Küreselleşme sürecinin geçmişten günümüze birçok etkisinin olduğu ve küreselleşme süreci ile birlikte yeniliklerin de meydana geldiği görülmüştür. Küreselleşme sürecinin meydana getirmiş olduğu faktörler üzerinde de durularak, küreselleşme sürecinin tüm dünyadaki yansımaları üzerinde de bir takım yenilikler ve gelişmelerde yaşanır hale gelmiştir. Küreselleşme sürecinin dünya’da, gelişmekte olan ülkelerde ve Türkiye’deki durumları hakkında yapılmış olan süreçlerden de bahsedilmiştir. E-ticaretin teknolojiyle birlikte gelişmesiyle e-ticaret uygulamaları hakkında da bilgiler verilmiştir. E-ticaret kavramının internet dünyasında firmalara ve tüketicilere yapmış olduğu etkiler üzerinde de durulmuştur. E-ticaret internetin hayatımıza girip gelişmesiyle birlikte hem firmaların hem de kişilerin e-ticaret kullanımına yönelik olarak bilgiler verilmiştir. E-ticaret, özellikle ‘‘internet’’ ve ‘‘teknoloji’’ kavramlarıyla çok kullanılmaktadır. E-ticaretin etkisinin her geçen gün artması ile birlikte güvenlik gibi alanlarda da gerekli olan önlemlerin alınması konusunda da bir takım yöntemlerden bahsedilmiştir. E-ticaretin ödeme şekilleri olarak ta tüketicilere çeşitli alternatifler sunmaktadır. Tüketicilerin işlerini kolaylaştırmak adına avantajlar sağlanmaktadır. E-ticaretin pazar payı önemi olarak hem dünyadaki hem de Türkiye’deki pazar payı hakkında da gerekli olan oranlarda verilerek e-ticaretin bu alandaki gelişiminin pazar payı olarak gösterilmesi amaçlanmıştır. E-ticaretin öneminin firmalar ve tüketiciler açısından da gerekli olan gelişmelerin sektörler açısından da etkisi gösterilmiştir. E- ticaretin büyük pazarlara da etkisini göstererek internet ortamındaki pazarların incelenmesi yapılır hale gelmiştir.The effect of the globalization process and that many past and present along with innovations in the process of globalization has been seen to occur. The process of globalization, with special emphasis on the factors that occur in the process of globalization, the world experienced a number of innovations and developments in images. The process of globalizations, developing countries in the world and Turkey also made about the conditions in the processes mentioned. The deelopment of e-commerce with State-of-the-art e-commerce applications also provides information about. E-commerce companies in the world of the internet, and the concept is also affects consumers. With the development of the internet and ecommerce for both companies and individuals to our e-commerce provides information for use by. E-commerce, especially in the “internet’ and ‘‘technology’’ concepts use so much. The increasing impact of e-commerce n conjunction with the security measures that are required in areas such as a team about the methods mentioned. E-commerce offers a variety of alternatives to consumers as forms of payment. To facilitate their work on behalf of the consumers’ benefits are provided. The importance of e-commerce market share both in the world and Turkey is also required about market share in proportions, with the development of this field of ecommerce as it is intented to show the market share. In terms of the importance ecommerce companies and consumers in terms of impact on the developments in the sectors. E-commerce markets by showing the effect of internet environment is done examining the markets.İÇİNDEKİLER -- ÖZET, iii -- İÇİNDEKİLER, v -- TABLOLAR LİSTESİ, x -- ŞEKİLLER LİSTESİ, xi -- GRAFİKLER LİSTESİ, xii -- KISALTMALAR, xiii -- GİRİŞ, 1 -- 1.KÜRESELLEŞME, 3 -- 1.1. Küreselleşme Kavramı, 3 -- 1.2. Küreselleşmenin Tarihçesi, 7 -- 1.2.1. Küreselleşme Sürecinde Dünya, 8 -- 1.2.2. Küreselleşme Sürecinde Gelişmekte Olan Ülkeler . 10 -- 1.2.2.1. Çin, 13 -- 1.2.2.2. Hindistan, 16 -- 1.2.2.3. Brezilya, 17 -- 1.2.2.4. Rusya, 19 -- 1.2.3. Küreselleşme Sürecinde Türkiye, 20 -- 1.3. Küreselleşmenin Etkileri, 21 -- 1.3.1. Ekonomik Etkileri, 22 -- 1.3.2. Siyasi Etkileri, 24 -- 1.3.3. Sosyo- Kültürel Etkileri, 25 -- 1.3.4. Teknolojik Etkileri, 26 -- 1.3.5. Ticarete Etkileri, 28 -- 2. TİCARET KAVRAMI, 31 -- 2.1. Ticaretin Tanımı, 31 -- 2.2. Ticaretin Tarihçesi, 31 -- 2.3. Ticaretin Amacı, 33 -- 2.4. Ticaretin Türleri, 33 -- 2.4.1. Mal Ticareti, 33 -- 2.4.2. Hizmet Ticareti, 34 -- 2.4.3. Dış Ticaret, 35 -- 2.4.4. İç Ticaret, 36 -- 2.4.5. Perakende Ticareti, 36 -- 2.4.6. Toptan Ticaret, 37 -- 2.5. Ticaretin Önemi, 37 -- 2.6. Elektronik Ticaret Kavramı, 38 -- 2.6.1. Elektronik Ticaretin Tanımı, 38 -- 2.6.2. Elektronik Ticaretin Kapsamı, 44 -- 2.6.3. Elektronik Ticaretin Tarihi Gelişimi, 45 -- 2.6.3.1. Elektronik Ticaretin Dünya’daki Gelişimi . 47 -- 2.6.3.1.1. AB Ülkelerinde E-Ticaret, 48 -- 2.6.3.1.2. Gelişmekte Olan Ülkelerde E-Ticaret, 49 -- 2.6.3.2. Elektronik Ticaretin Türkiye’deki Gelişimi 51 -- 2.7. Elektronik Ticaretin Araçları, 53 -- 2.7.1. Telefon, 54 -- 2.7.2. Fax, 55 -- 2.7.3. Televizyon, 55 -- 2.7.4. Elektronik Veri Değişimi, 56 -- 2.7.5. İnternet, 56 -- 2.7.5.1. İnternetin Gelişimi, 58 -- 2.7.5.2. Dünya’da İnternet Kullanımı, 59 -- 2.7.5.3. İnternetin Türkiye’deki Kullanımı, 62 -- 2.7.5.4. İnternet Kullanımının Firmalara Faydası, 63 -- 2.7.5.4.1. Elektronik Posta, 64 -- 2.7.5.4.2. FTP (File Transfer Protokol), 64 -- 2.7.5.4.3. WWW (World Wide Web), 65 -- 2.7.6. Intranet ve Extranet, 66 -- 2.8. Elektronik Ticaretin Türleri, 66 -- 2.8.1. B2B (Business to Business-Firmalar Arası), 67 -- 2.8.2. B2C (Business to Customer-Firmadan-Tüketiciye) . 68 -- 2.8.3. C2C (Customer to Customer-Tüketiciden-Tüketiciye), 70 -- 2.8.4. B2G (Business to Government-Firmadan-Devlete) . 71 -- 2.8.5. C2G (Customer to Government-Tüketiciden-Devlete), 72 -- 2.9. Elektronik Ticaretin Süreçleri 72 -- 2.10. Elektronik Ticaretin Özellikleri, 74 -- 2.11. Elektronik Ticarette Güvenlik, 74 -- 2.12. Elektronik Ticaretin Avantajları, 77 -- 2.12.1. E-Ticaretin İşletme Açısından Avantajları, 79 -- 2.12.2. E-Ticaretin Tüketici Açısından Avantajları, 79 -- 2.13. Elektronik Ticaretin Dezavantajları, 79 -- 2.14. Elektronik Ticaretin Etkileri . 80 -- 2.14.1. Elektronik Ticaretin Ekonomik Etkileri, 81 -- 2.14.1.1. Elektronik Ticaretin Mali Etkileri, 82 -- 2.14.1.2. Elektronik Ticaretin Ticari Etkileri, 83 -- 2.14.2. Elektronik Ticaretin Teknolojik Etkileri, 83 -- 2.14.3. Elektronik Ticaretin Tüketiciye Etkisi, 84 -- 2.14.4. Elektronik Ticaretin Sosyo-Kültürel Etkileri, 86 -- 2.14.5. Elektronik Ticaretin Reklam Üzerine Etkisi, 86 -- 2.15. E-Ticaretin Ödeme Şekilleri . 87 -- 2.15.1. Kredi Kartı Ödemesi 89 -- 2.15.2. Kapıda Ödeme, 89 -- 2.15.3. EFT Satış Noktaları . 90 -- 2.15.4. ATM Sistemi Ödemesi, 90 -- 2.15.5. Elektronik Para, 91 -- 2.15.6. Elektronik Çek, 91 -- 2.15.7. Diğer Ödeme Araçları, 97 -- 3. PAZAR PAYI VE ELEKTRONİK TİCARETİN ÖNEMİ . 98 -- 3.1. Pazar Kavramı, 98 -- 3.1.1. Hedef Pazar, 98 -- 3.1.2. Pazar Bölümlendirmesi 99 -- 3.1.2.1. Tüketiciler Açısından Pazar Bölümlendirmesi, 100 -- 3.1.2.1.1. İklim Faktörleri, 100 -- 3.1.2.1.2. Yerleşim Yeri, 101 -- 3.1.2.1.3. Yaş Faktörü, 101 -- 3.1.2.1.4. Cinsiyet Faktörü, 102 -- 3.1.2.1.5. Eğitim Durumları, 103 -- 3.1.2.1.6. Kültür Yapıları, 104 -- 3.1.2.1.7. Aile Yapısı, 104 -- 3.1.2.1.8. Dini İnanışları, 105 -- 3.1.2.1.9. Gelir Durumları, 105 -- 3.1.2.1.10.Yaşam Biçimi, 105 -- 3.1.2.1.11. Kişilik Faktörü, 106 -- 3.1.2.1.12. İlgi Alanları, 106 -- 3.1.2.1.13. Fırsatlar ve Yararlar, 107 -- 3.1.2.1.14. Kullanım Düzeyi, 107 -- 3.1.2.2. Pazar Bölümlendirmenin Yararları ve Sakıncaları, 108 -- 3.1.2.3. Pazar Bölümlendirme Aşamaları, 108 -- 3.1.3. Pazar Araştırması, 109 -- 3.2. Elektronik Pazar, 109 -- 3.2.1. Elektronik Pazaryerleri, 110 -- 3.2.1.1. Elektronik Pazaryerlerinin Avantajları, 111 -- 3.2.1.2. Elektronik Pazaryerlerinin Türleri, 111 -- 3.2.1.2.1. Dikey E-Pazaryerleri, 111 -- 3.2.1.2.2. Yatay E-Pazaryerleri, 112 -- 3.2.1.3. E-Pazaryerlerinin Geleceği, 112 -- 3.3. Pazarlama, 114 -- 3.3.1. Elektronik Pazarlama . 115 -- 3.3.2. Arama Motoru Pazarlaması, 121 -- 3.3.3. Elektronik Pazarlamada E-Mail, 122 -- 3.3.4. Web Sitesi Kurma,Geliştirme ve Pazarlama, 123 -- 3.3.5. Telefonla Pazarlama . 124 -- 3.3.6. Kiosk Pazarlama, 125 -- 3.3.7. B2B Pazaryerlerinde Bulunmak, 125 -- 3.3.8. B2C Pazar Yerlerinde Bulunmak, 126 -- 3.4. Elektronik Ticaret Pazarına Giriş, 126 -- 3.4.1. E-Ticaret Pazar Seçimi, 127 -- 3.4.2. E-Ticaretin Pazar Payı, 127 -- 3.4.2.1. E-Ticaretin Dünya Pazarındaki Payı, 128 -- 3.4.2.2. E-Ticaretin Türkiye Pazarındaki Payı, 129 -- 3.5. E-Ticaretin Önemi, 131 -- 3.5.1. E-Ticaretin Firmalar Açısından Önemi, 132 -- 3.5.2. E-Ticaretin Sektörler Açısından Reklam ve Pazarlama Bakımından Önemi, 138 -- 3.5.3. E-Ticaretin KOBİ’ler İçin Önemi, 138 -- 3.5.4. E-Ticaretin Ekonomik Önemi, 139 -- 3.5.5. E-Ticaretin Tüketiciler Açısından Önemi, 140 -- 4.SONUÇ, 143 -- KAYNAKÇA, 146trinfo:eu-repo/semantics/openAccessElektronik ticaretKüreselleşme_Ekonomik yönleriElectronic commerceGlobalization_Economic aspectsHF 5548.32/K37Küreselleşme sürecinde e-ticaretin önemi ve pazar payıMaster Thesis1171340172