Benli, Vahit Ferhan2024-10-122024-10-1220121305-77662587-2451https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/139279https://hdl.handle.net/11467/9264Global kriz ve bunun kurumsal firmalar üzerindeki yeniden yapılanma ve radikal dönüşüm gerektiren etkileri bugün hala geçerliliğini sürdürmektedir. Ancak, Türkiye’de bile birçok şirket satın alma rekorlarının yaşandığı günümüzde, konuya “satın alınan şirket” açısından bakıldığında durumun gözükenden oldukça farklı olduğu anlaşılmaktadır. 2011 yılı sonu itibariyle tam 241 adet şirket birleşmesi ve satın almanın değeri yaklaşık 15 milyar Türk lirasını bulmaktadır. Analizimizin ana temasını; yaklaşık 15 milyar TL tutarındaki değerin nasıl korunabileceği konusu oluşturmaktadır. Bu korunma ve hatta değer artırımına uluslararası jargonda “Turnaround Management” yani “Dönüşüm Yönetimi” adı verilmektedir. Bu makalede amacımız bu konuya yoğunlaşmak ve bu değerin korunmasına yönelik yaklaşımları analiz etmektir. Analizimiz üç bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde Dönüşüm Yönetim Konsept’ini ve finans yönetiminin hangi rolleri üstlendiği, İkinci bölümde ise Dönüşüm Yönetimi’nin öncesinde bizim için önemli olan erken uyarı sinyallerinin neler olabileceği ve bu çerçevede Moody’s Analytics modelleri ile enstrümanları detaylı olarak analiz edilecektir. Son bölümde de Dönüşüm Konsepti’nin hazırlanması ve uygulanması konusu tartışılacaktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGlobal kriz gölgesinde dönüşüm yönetimi (turnaround management) ve kriz dönemi finansal yönetimde moody's analıtıcs'in edf (expected default frequency) model yaklaşımıArticle14271104139279