Özkılıçcı, GökçeUysal Cantürk, Pınar2021-01-272021-01-272020https://hdl.handle.net/11467/4609https://doi.org/10.46928/iticusbe.779478Bu çalışmada pandemi döneminde uzaktan eğitim alan öğrencilerin bilişsel esneklik düzeyleri ve uygulanan uzaktan eğitimden memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişki ve bu ilişkide negatif duygulanımın rolünün belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesinde okuyan öğrencilere Demografik Bilgi Formu, Bilgi Teknolojilerine Dayalı Uzaktan Eğitim Öğrencileri Doyum Ölçeği, Bilişsel Esneklik Envanteri ve Negatif Duygulanım ile ilgili soruları içeren formlar uygulanmıştır. Veriler SPSS 23 programı ve Hayes (2013) tarafından SPSS için geliştirilmiş PROCESS makro eklentisi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, bilişsel esneklik arttıkça öğrenci memnuniyetinin de arttığı ve negatif duygulanımın bilişsel esneklik ile öğrenci memnuniyet düzeyi arasındaki ilişkide kısmi aracı rolüne sahip olduğu görülmüştür. Öğrencilerin pandemi sürecinde uzaktan eğitime geçilmesini doğru bulmalarına rağmen, bu süreç tamamlandıktan sonra örgün eğitimi tercih ettikleri de tespit edilmiştir.The purpose of this study is to specify the relationship between cognitive flexibility and self-satisfaction on university students who satisfied distance learning during the pandemic period. Then, it is aimed to determine the role of negative affectivity in this relationship. In this regard, students studying at Istanbul Yeni Yüzyıl University Faculty of Science and Letters were applied Demographic Information Form, Student Satisfaction Scale on Internet-Based Distance Learning, Cognitive Flexibility Inventory and Negative Affectivity Questions. The data was analyzed by using SPSS 23 software and PROCESS macro developed by Hayes (2013) for SPSS. As a result, this paper indicates that as the cognitive flexibility increased, student satisfaction increased and also negative affectivity had a partial mediating role in the relationship between cognitive flexibility and student satisfaction level. Although students found it appropriate to switch to distance learning in the pandemic process, it was also determined that they preferred formal education after this process was completed.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPandemi DönemiBilişsel EsneklikUzaktan EğitimNegatif DuygulanımPandemic PeriodCognitive FlexibilityDistance LearningNegative AffectivityBilişsel esneklik ile uzaktan eğitim memnuniyetinin ilişkisi: negatif duygulanımın aracı rolüRELATIONSHIP BETWEEN COGNITIVE FLEXIBILITY AND SATISFACTION WITH DISTANCE LEARNING: MEDIATING ROLE OF NEGATIVE AFFECTIVITYArticle19391167118110.46928/iticusbe.779478