Güngörmüş Özkardeş, Oya2014-10-152014-10-152012Güngörmüş Özkardeş, O. (2012). Türkiye’de Özel Öğrenme Güçlüğüne İlişkin Yapılan Uygulamalar. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 25-38.97897565162941303-54952717-7483https://hdl.handle.net/11467/635https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/133665Bu çalışmada Ülkemizde ÖÖG li çocuklara ilişkin yapılan uygulamalar ÖÖG li çocuklara götürülen hizmetler, Uzman/ Öğretmen yetiştirilmesi, Sivil toplum örgütlerinin çalışmaları, ÖÖG ile ilgili projeler ve araştırmalar olmak üzere dört başlık altında incelenmiştir; bu bilgilerin ışığında yapılması gerekenler özetlenmiştir.In this study implementations about children with specific learning disabilities (SLD) are studied under four headings: services addressed to children with SLD, training of experts and teachers, practices of NGOs and projects and research on children with SLD; and the what should be done is summarized as regards to the data gathered.In this study implementations about children with specific learning disabilities (SLD) are studied under four headings: services addressed to children with SLD, training of experts and teachers, practices of NGOs and projects and research on children with SLD; and the what should be done is summarized as regards to the data gathered.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖzel Öğrenme GüçlüğüSpecific Learning DifficultiesTürkiye’de özel öğrenme güçlüğüne ilişkin yapılan uygulamalarPractices of specific learning disabilities in TurkeyArticle11212538133665