Gürkan, Hasan2016-08-252016-08-2520161072-6691https://hdl.handle.net/11467/1513https://doi.org/10.21645/intermedia.2016319253This study aims to analyse social identity issue between different cultural notions through the cinema. This study is based on migrant problem, national values and the immigrants’ adaption process. According to social identity theory, when an individual joins a group, a positive sense of self develops based on that identity. However, just as the individual can take pride in the group’s successes, the individual could also make a comparison with another group and realize that the in-group is in a comparably low status situation. This does not, effectively, provide the positive sense of self expected from positive comparison. The sampling of this study consists of in-depth-interviews with 13 young 3rd generation who were born and grown up in Austria. The films by directors focus on traditional values of Turkish culture, the reflection of these values on Austria and cover the features of immigration from Turkey to Austria. The films portray Turkish immigrants’ suffering and adaptation process in a foreign country. The films shows the experiences of the immigrants in during and post-migration processes and emphasizes the phenomenon of not belonging either culture. In this sense, this study provides an understanding of 3rd generation’s daily lives experiences and how they feel themselves as Turk, or as Austrian. In-depth-interviews were undertaken with 13 young 3rd generation.Bu çalışma, bir kitle iletişim aracı olarak sinema üzerinden farklı kültürel kavramlar arasındaki sosyal kimlik sorununu analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda bu çalışma özellikle göç sorunu, ulusal değerler ve göçmenlerin uyum süreci gibi sorunlara odaklanmaktadır. Sosyal kimlik teorisine göre, birey bir gruba katıldığında, kendisini olumlu anlamda katıldığı o grubun kimlik özelliklerine göre pozitif yönde bir gelişim gösterir. Ancak birey grubun başarılarından gurur duyabildiği gibi, aynı zamanda grubu başka gruplar ile kıyaslayabilmekte ve söz konusu grubun statüsünü değerlendirebilmektedir. Bu çalışmanın örneklemini Avusturya’da doğup büyüyen ve 3.kuşak olarak adlandırılan 13 genç ile yapılan derinlemesine görüşmeler oluşturmaktadır. Avusturya’da Türkiye kökenli göçmen yönetmenlerin filmleri; Türkiye kültürünün geleneksel değerleri, bu kültürün Avusturya’daki değerlerle karşılaşmasını ve Türkiye’den Avusturya’ya göç eden göçmenlerin yaşamlarına odaklanmaktadır. Yönetmenlerin bu filmleri, Türkiyeli göçmenlerin yaşadıkları sıkıntılar ve yabancı bir ülkede karşılaştıkları uyum sorununu da gözler önüne sermektedir. Söz konusu filmler, göçmenlerin göç öncesi-esnası ve sonrasında karşılaştıkları kültürel olguları ve göçmenlerin bir noktadan sonra ne Türkiye ne de Avusturya kültürlerine ait olmadıklarını göstermektedir. Bu bağlamda bu çalışma 13 gencin kültürel yaşam pratiklerinin neler olduğuna odaklanarak, onların ne kadar Türkiyeli ne kadar Avusturyalı hissettiklerini açıklamaya çalışmaktadır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessTurkish-Austrian Migrant CinemaSocial IdentityMigration3rd GenerationTürk-Avusturya Göç FilmleriSosyal KimlikGöç3. KuşakI am a stranger here, ı am foreigner: well then where am ı from?Ben burada eloğluyum, ben yabancıyım: peki ama nereliyim?Article33144810.21645/intermedia.2016319253