Demirli, CihadAydıner, Merve Nur2018-05-302018-05-3020181303-5495https://hdl.handle.net/11467/1872ORCID: 0000-0002-0911-9003 ORCID: 0000-0003-3287-1989Etkili ve verimli bir öğretim sürecinin yürütülmesinde öğretmenin rolü yadsınamaz bir gerçektir. Öğretmenin sosyal ve ailesel yaşamı, öğretim sürecindeki performansını pozitif ve negatif yönde etkiler. Bu çalışma ile ilkokullarda görev yapan kadın öğretmenlerin aile içi iletişim ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamıştır. Çalışmada kadın öğretmenlerin tükenmişlik ve aile içi ilişkiler bazı demografik verilere dayalı karşılaştırmalı olarak da incelenmiştir. Araştırma tarama modelinde olup, betimsel bir nitelik arz etmektedir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul’da ilkokullarda görev yapan 110 kadın öğretmen oluşturmaktadır. Elde edilen bulgulara göre; Demokratik ve Eşitlik alt boyutundan elde edilen puanların çalışma süresine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Günlük çalışma süresi artıkça demokratik ve eşitlik düşmektedir. Demokratik ve Eşitlik alt boyutundan elde edilen puanların gelir memnuniyetine göre anlamlı farklılık bulunmaktadır. Ayrıca Karı-koca geçimsizliği tükenmişlik düzeyi demokratik aile iletişiminde en düşüktür. Yine tükenmişlik ve Aile Hayatı ve Çocuk yetiştirme Tutumu envanterinin alt boyutlarının, çalışma süresi ve gelir memnuniyetinden etkilendiği de tespit edilmiştir.Teachers have important role on effective productive learning. Teachers’ social and family life are affected positively and negatively by performance on teaching process.Aim of this study is to examine that relationship between burnout and family relationships in female teachers in primary school. Also fatigue and family relationships examined according to somesocio-demographic variables. This study is scanning model which is descriptive quality. Sample of thestudy is 110 female who are primary school teacher. According to findings, is significant differences between democratic and equality sub-dimensions in Working hours. As the length of daily work increases, democratic and equality decreases. Also there is significant differences between democratic and equally sub-dimensions in income satisfaction. In addition, the level of exhaustion of wife-husband incompetence is the lowest in democratic family communication. It was also found that burnout and family relationships were influenced by subdimensions of the inventory, duration of study and income satisfaction.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTükenmişlikAile İçi İlişkilerKadın ÖğretmenlerİlkokulBurnoutFamily RelationshipsFemale TeachersPrimary Schoolİlkokullarda görev yapan kadın öğretmenlerin aile içi ilişkileri ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesiRelationships between burnout and family relationships in female teachers in primary schoolArticle1733369387302115