Görener, Ali2014-10-242014-10-2420131303-5495https://hdl.handle.net/11467/705Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var. -- Basılı hali mevcuttur.Toplam Kalite Yönetimi (TKY), müşteri beklentilerini karşılayabilmek ve üzerine çıkabilmek için; kuruluşların sistematik bir şekilde yönetilmesine, kalite ve performansın geliştirilmesine odaklanan önemli bir yönetim yaklaşımıdır. TKY’nin en önemli yapı taşlarından biri, organizasyon paydaşlarının memnuniyetidir. Bu çalışmada, bir üniversitedeki paydaş memnuniyetini araştırmak için anket çalışması yapılmıştır. Akademisyenler, mezunlar ve öğrenciler, fakültenin farklı paydaşları olarak tanımlanmıştır. Elde edilen veriler, MANOVA(Çok değişkenli varyans analizi) yönetimiyle değerlendirilerek, fakülte paydaşlarının memnuniyetlerine ilişkin farklılıklar ortaya çıkarılmıştır. Çalışmanın temel sonucu, öğretim elemanlarının, akademik ve sosyal anlamda memnuniyetlerinin, mezunlar ve öğrencilerden daha yüksek oranda olduğunun tespit edilmiş olmasıdır. Ortaya çıkan durumun oluşma nedenlerinin ifade edilebilmesi için neden-sonuç diyagramları kullanılmıştır.Total Quality Management (TQM) is an important management approach that seeks to run organizations systematically, improve quality and performance which will meet or exceed customer expectations. One of the main pillars of TQM is stakeholders’ satisfaction in organizations. In this study, the satisfaction of the stakeholders in a university are investigated. For this aim, satisfactions of stakeholders are analyzed by survey. Different stakeholders refer to academicians, students and alumni of faculty. MANOVA (Multivariate analysis of variance) was used to investigate the effect of different positions on satisfaction, Main result of MANOVA analysis indicated that academicians were more satisfied about academical and social satisfaction more than students and alumni. Moreover, cause and effect diagrams were suggested to identify causes of satisfaction state.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessToplam Kalite YönetimiPaydaş MemnuniyetiÇok Değişkenli Varyans AnaliziNeden-Sonuç DiyagramıTotal Quality ManagementStakeholders’ SatisfactionMultivariate Analysis of VarianceCause and Effect DiagramsToplam kalite yönetimi kapsamında paydaş memnuniyetinin incelenmesi: hizmet sektöründe bir uygulamaInvestigation of stakeholders’ satisfaction in the context of total quality managament: an applicatıon in the service sectorArticle1223151165224161