Onursal, Fatma SerabAksoy, Hatice2017-05-092018-08-062017-05-092018-08-062017Aksoy, Hatice. (2017). E-ticarette süreç yönetimi uygulamasına bir örnek : özel bir şirkette uygulanması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Lojistik Yönetimi, İstanbulhttp://library.ticaret.edu.tr/e-kaynak/tez/71236.pdfhttps://hdl.handle.net/11467/2134Tez (Doktora) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var.İnternet kullanımının artmasıyla gelişen e-ticaretin günümüzde toplam ticaret hacmindeki payı artış göstermektedir. Erişim kolaylığı ve arttırılan güvenlik koşulları e- ticaret katılımcılarının da sayısının artmasına sebebiyet vermektedir. Elektronik ticaretin bireylere sunduğu kolaylıkların yanı sıra işletmeler için de oluşturduğu maliyeti düşürme, verimliliği arttırma, zamandan tasarruf ve uluslar arası pazarlara ulaşma gibi avantajları yadsınamaz boyutlardadır. Bu avantajlar ve katılımcı yoğunluğu geleneksel ticaret yapan işletmelerin elektronik ticarete yönelmesinde baskı kurmaktadır. Elektronik ticarette ki sirkülasyon ve müşteri beklentilerinde gerçekleşen artış işletmelerin büyümeye gitmesini gerektirmektedir. Büyüme aşamasında en yaygın sorunsal ise depolama alanıdır. Bu bağlamda, çalışmada e-ticarette büyümeyle gelişen depo sorunları süreç iyileştirme teknikleri ile incelenmektedir.Increase in using the internet advanced e-commerce business and caused a rapid incline to greater usage volumes. Furthermore, robust security and fast internet connection have also helped to attract more users. Corporate users have benefitted from this by reducing costs and time consumption, increasing efficiency and have gained the opportunity to reach out global markets as well as Individuals have benefitted from these as much. This is pressuring conventional business owners to use more and more e-commerce related business endeavors. This type of business shift is also pushing business owners to expand and grow in order to meet customer demand while experiencing increase in ecommerce circulation. Major problem during this expansion is storage space. Thus, this study will evaluate process improvement techniques during e-commerce driven business expansion.GİRİŞ, 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM, 3 -- 1. LİTERATÜR ARAŞTIRMASI, 3 -- İKİNCİ BÖLÜM, 6 -- 2. KAVRAMSAL ÇERÇEVE, 6 -- 2.1. Elektronik Ticaret, 6 -- 2.1.1. Elektronik Ticaret Tanımı, 7 -- 2.1.2. E-Ticaretin Dünyadaki ve Türkiye’de ki Gelişimi, 9 -- 2.1.3. E-Ticaretin Önemi, 12 -- 2.1.4. Elektronik Ticaretin Kapsamı, 13 -- 2.1.5. Elektronik Ticaretin Araçları, 14 -- 2.1.6. Elektronik Ticaretin Türleri ve Sınıflandırılması, 16 -- 2.1.6.1. Faaliyetlerine Göre E-Ticaretin Türleri, 17 -- 2.1.6.1.1. Dolaylı E-Ticaret, 17 -- 2.1.6.1.2. Doğrudan E, 17 -- 2.1.6.2. Taraflarına Göre E-Ticaretin Türleri, 17 -- 2.1.6.2.1. Firma-Firma Arası E-Ticaret (B2B), 18 -- 2.1.6.2.2. Firma-Tüketici Arası E-Ticaret (B2C), 18 -- 2.1.6.2.3. Tüketici-Firma Arası E-Ticaret (C2B), 18 -- 2.1.6.2.4. Tüketici-Tüketici Arası E-Ticaret (C2C), 18 -- 2.1.7. Geleneksel Ticaret ve Elektronik Ticaret, 19 -- 2.1.8. Elektronik Ticaretin Avantajları, 19 -- 2.1.9. Elektronik Ticaretin Dezavantajları, 20 -- 2.1.10. E-Ticaretin Geleceği, 21 -- 2.1.11. E-Ticaretin Etkileri, 22 -- 2.1.11.1. Ekonomik ve Sosyal Yaşama Etkileri, 22 -- 2.1.11.2. Pazarlama ve Reklamcılığa Etkileri, 22 -- 2.1.11.3. Tüketici ve Alışverişe Etkileri, 23 -- 2.1.11.4. Yönetime Etkileri, 23 -- 2.1.11.5. Kobilere Etkileri, 24 -- 2.1.12. Türkiye’de E-Ticaret Önündeki Engeller, 24 -- 2.2. Süreç Yönetimi, Analizi ve İyileştirme Yöntemleri, 24 -- 2.2.1. Süreç Kavramı, 25 -- 2.2.2. Sürecin Özellikleri, 25 -- 2.2.3. Sürecin Sınıflandırılması, 25 -- 2.2.4. Süreç Yaklaşımı İlkesinin Uygulanması, 26 -- 2.2.5. Süreç Performansının Ölçülmesi, 26 -- 2.2.6. Sürecin Değerlendirilmesi, 27 -- 2.2.7. Süreç Değerlendirme Kriterleri, 27 -- 2.2.7.1. Sürecin Etkililiği, 27 -- 2.2.7.2. Sürecin Verimliliği, 28 -- 2.2.7.3. Süreçlerin Uygulanabilirliği – Esneklik, 28 -- 2.2.8. Süreç Sahipleri, 29 -- 2.2.9. Sürecin Müşteri Kimliği, 29 -- 2.2.10. Süreç Yönetimi, 29 -- 2.2.11. Süreç Yönetimi Üzerine Yapılan Çalışmalar, 30 -- 2.2.12. Süreç Yönetiminde Başarı Faktörleri, 31 -- 2.2.13. Süreç Yönetimine Yönelmeye Etki Eden Faktörler, 31 -- 2.2.14. Süreç Yönetimi Uygulamanın Faydaları, 33 -- 2.2.15. Süreç Yönetiminin Temel Prensipleri, 35 -- 2.2.16. Süreç Analizi ve Yöntemleri, 36 -- 2.2.17. Süreç İyileştirme, 38 -- 2.2.18. Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirme Gerekliliği, 40 -- 2.2.19. Süreç İyileştirme Araçları, 41 -- 2.2.20. Süreç İyileştirme Adımları, 42 -- 2.3. Depo Yönetimi, 45 -- 2.3.1. Depo ve Depolama Kavramları, 45 -- 2.3.2. Depolamanın Önemi, 46 -- 2.3.3. Depolamanın Gereksinim Olma Nedenleri, 48 -- 2.3.4. Depo İş Süreçleri ve Elleçleme İşlemleri, 49 -- 2.3.4.1. Mal Kabul, 51 -- 2.3.4.2. Yerleştirme, 53 -- 2.3.4.3. Depolama, 54 -- 2.3.4.4. Sipariş Toplama, 54 -- 2.3.4.5. Ayrıştırma ve Kümeleme, 55 -- 2.3.4.6. Sevkiyat, 55 -- 2.3.5. Depolama Sistemleri, 55 -- 2.3.5.1. Blok Depolama, 56 -- 2.3.5.2. Sırt Sırta (Back to Back) Raf Sistemi, 57 -- 2.3.5.3. İkili Derinlikte (Double Deep) Raf Sistemi, 58 -- 2.3.5.4. Tek Paletli Raf Sistemleri, 58 -- 2.3.5.5. İçine Girilebilir Ve İçinden Geçişli ( drive in / trough) Raf Sistemleri, 59 -- 2.3.5.6. Giydirme Raf Sistemleri, 60 -- 2.3.5.7. Paletli Kayar / Arkadan İtmeli (Push Back) Raf Sistemleri, 60 -- 2.3.5.8. Hareketli (Mobile) Raf Sistemleri, 61 -- 2.3.5.9. Otomatik Depolama Sistemleri, 62 -- 2.3.5.10. Dar Koridorlu Depolama Sistemleri, 63 -- 2.3.5.11. Askılı Konveyör Depolama Sistemleri, 64 -- 2.3.5.12. Kutulu Kayar Raf Sistemleri, 65 -- 2.3.5.13. Mezanin (Asma Kat) Tip Raf Sistemleri, 67 -- 2.3.5.14. Sipariş Hazırlama Raf Sistemleri, 68 -- 2.3.5.15. Konsollu Tip Raf Sistemleri, 69 -- 2.3.6. Depolama Sistemlerinin Kıyaslanması, 70 -- Tablo 9.’ da depolama sistemlerinin karşılaştırma tablosu yer almaktadır (Salcan, 2006)., 71 -- 2.3.7. Depo Yönetimi, 71 -- 2.3.8. Etkin Depo Yönetimi, 72 -- 2.3.9. Depo Yönetimlerinde Karşılaşılan Sorunlar, 72 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM, 74 -- 3. UYGULAMA, 74 -- 3.1. Araştırmanın Önemi ve Amacı, 74 -- 3.2. Araştırmanın Materyal ve Yöntemi, 75 -- 3.3. Uygulamanın Gerçekleştirildiği Firma Hakkında Bilgiler, 75 -- 3.4. Çalışma Yapılan Deponun Genel Yapısı ve Ön Hazırlıklar, 76 -- 3.5. Bulgular, 78 -- SONUÇLAR VE ÖNERİLER, 88 -- KAYNAKÇA, 91trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEndüstriyel yönetimElektronik ticaretIndustrial managementElectronic commerceTS 155/A37E-ticarette süreç yönetimi uygulamasına bir örnek : özel bir şirkette uygulanmasıMaster Thesis198451824