Addakhla, JihadGözen, Aylin2023-02-222023-02-222022https://hdl.handle.net/11467/6299https://doi.org/10.5281/zenodo.7496867The intentions of university students to start their own businesses may benefit from entrepreneurial education, however, universities do not give a high priority to funding this field. The second aspect that influences university students' entrepreneurial intentions is culture, as it represents a part of their personalities. The purpose of this study is to look at how entrepreneurial education in Turkey affects university students' intentions. 213 university students in Turkey who attend any entrepreneurship courses were chosen at random and given a questionnaire. According to the analysis of the study's findings, entrepreneurial intentions to launch a firm were significantly influenced by both culture and entrepreneurial education.Girişimcilik eğitimi, üniversite öğrencilerinin girişimcilik niyetleri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabilir, ancak üniversiteler bu alana yatırım yapmaya öncelik vermemektedir. Kültür, kişiliklerinin bir parçasını temsil etmesi nedeniyle üniversite öğrencilerinin girişimcilik niyetlerini etkileyen ikinci faktördür. Bu çalışma, girişimcilik eğitimi ve kültürünün Türkiye'deki üniversite öğrencilerinin niyetleri üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Türkiye'de herhangi bir girişimcilik dersi alan 213 üniversite öğrencisinden oluşan bir örneklem üzerinde anket kullanılmıştır. Çalışmanın analizinin sonuçları, hem kültür hem de girişimcilik eğitiminin, bir iş kurmaya yönelik girişimci niyetleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koydu.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessEntrepreneurial Intentions, Entrepreneurial Education, Culture.Girişimci Niyetler, Girişimcilik Eğitimi, Kültür.The effect of culture and entrepreneurial educationon the entrepreneurial intentions of students in TurkeyKÜLTÜR VE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN TÜRKİYE'DEKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİM NİYETLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİArticle3411111710.5281/zenodo.7496867