Ada, NesrinUrfa, Ayşe Merve2021-12-262021-12-262021https://hdl.handle.net/11467/5135Ulusal ve uluslararası alanda rekabetçi avantaj sağlayabilmek adına üniversiteler her yönden fark yaratmak çabası içindedirler. Bu bağlamda üniversite müzeleri, üniversitelerin işlevlerini gerçekleştirmesinde önemli bir kaynak görevi üstlenmektedir. Bu çalışmada, üniversite müzelerinin mevcut durumu, üniversitelerin kurumsal imajı ve kurumsal kimlik ögeleri üzerindeki rolü nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine mülakat aracılığıyla incelenmiştir. Türkiye’nin öncü iki üniversitesinden katılımcılar ile yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular, üniversite müzelerinin, kurum kültürü oluşturma işlevi sayesinde, kurum kimliği ve olumlu kurumsal imaj yansıtmada da etkili olabileceğini ortaya koymuştur. Fakat üniversite müzeleri, üniversitelerin diğer faaliyet alanlarının gölgesinde kalmakta ve bu kurumlara gerekli önem verilmemektedir. Özellikle üniversite müzelerinin üniversitelerin en önemli paydaşları olan öğrenciler tarafından bilinmemesi, üniversite müzelerinin işlevlerini etkin bir şekilde yerine getirmemesine sebep olmaktadır. Bu bakış açısıyla üniversite müzelerine dikkat çekmek ve konuya katkı sağlamak amacıyla katılımcılar müze tanıtımı, müze yönetim politikası, müze sunumu, müze-ziyaretçi ilişkileri, müze ve kurum/kuruluşlar arası iş birliği gibi konulara odaklanılması gerektiğini belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda yapılan önerilerin uygulanmasının üniversite müzelerinin daha etkin bir şekilde kullanılmasına yardımcı olacağı, üniversite işlevlerine ve imajına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Universities are trying to differentiate their every aspect in order to gain competitive advantage in the national-international arena. In this context, university museums serve as an important resource for the university to perform its functions. In this study, the current situation of university museums and their role on the corporate image of universities and corporate identity elements were examined, through in-depth interviews. The findings obtained as a result of the interviews with the participants from the two leading universities of Turkey revealed that, university museums can be effective in reflecting corporate identity and positive corporate image, under favour of creating corporate culture function. However, university museums be overshadowed of other activities of universities and these institutions are not given due importance. The fact that university museums are not known by students, who are the most important stakeholders of universities, causes university museums to not fulfill their functions effectively. From this point of view, in order to draw attention to university museums and contribute to the subject, the participants stated that it is necessary to focus on issues such as museum promotion, museum management policy, museum presentation, museum-visitor relations, and cooperation between museums and institutions/organizations.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÜniversite MüzeleriKurumsal İmajÜniversite İmajıUniversity MuseumsCorporate ImageUniversity ImageÜniversite müzelerinin mevcut durumu üzerine nitel bir araştırmaCURRENT STATUS OF UNIVERSITY MUSEUMS: A QUALITATIVE RESEARCHArticle4279100