Özer, ElifKarabulut, Ahu Tuğba2024-10-122024-10-1220171303-54952717-7483https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/284021https://hdl.handle.net/11467/9126Bu çalışmanın amacı, kalite uygulamalarının işletme performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada kalite uygulamaları şu boyutta incelenmiştir: Üst yönetim liderliği, müşteri odaklılık, kalite sistem prosesleri, insan kaynakları uygulamaları, tedarikçi ilişkileri, süreç kontrol ve geliştirme. Öte taraftan, perfomıans Dengeli Başarı Göstergesi boyutları yönünde şu boyutta incelenmiştir: Finansal Performans, Firma lçi Performans, Müşteri Performansı, Yenilik ve Öğrenme Performansı. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma formu inşaat sektöründeki şirkette çalışan 300 kişiye uygulanmış ve analiz edilmiştir. Toplanan verilerin analizi için frekans dağılım analizi, güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada işletmelerin kalite uygulamalarının işletme performansını pozitif yönlü etkiledigi tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessI_.(ALİTE UYGULAMALARININ İŞLETMECPERFOORMANSI UZERINDEKI ETKISI: INŞAAT SEKTORUNDE BIR UYGULAMAArticle1631329345284021