Turanlı, MünevverTaşpınar Cengiz, DicleBozkır, Ömer2019-10-242019-10-242012https://hdl.handle.net/11467/3072Bu çalısma da 2012 yılında Anadolu Lisesi, Fen Lisesi, Düz Lise ve Özel Fen Lisesindeki son sınıf okumakta olan ya da mezun olmus olan öğrencilerin, YGS ve LYS’de almıs oldukları Sayısal, Sözel ve Esit Ağırlık Puanlarının il ortalamaları dikkate alınarak ?llerin sıralanması yapılmıstır. Bu sıralamada değisken sayısının fazla olması nedeniyle faktör analizi ile değiskenler arasındaki iliski yapısı incelenmis ve değiskenlerin anlamlı olabilecek faktörler altında toplandığı gözlenmistir. Faktör skorlarına göre de iller arasında sıralamalar yapılmıs ve olusan sıralamalara göre illerin konumları yorumlanmıstır.In this study, in 2012, High School, Science High School, Plain High School and Special Science High School students who have graduated from the last class or studying, they had taken YGS and LYS Numerical, Verbal and Equal Weight Points provincial averages were used for the ranking of the cities. This is due to the high number of variable order factor analysis of the relationship between the structure and the variables studied and observed variables are collected under the factors which may be significant. Standings between the cities and the resulting factor scores in the order according to the positions of the cities are interpreted.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFaktör AnaliziEğitimSınıflamaFactor AnalysisEducationClassificationFaktör analizi ile üniversite giriş sınavlarındaki başarı durumuna göre illerin sınıflamasıArticle174568