Ercan, SamiIşık, OkayÇakır, Volkan2014-11-132014-11-1320059756516135https://hdl.handle.net/11467/847Bir askeri yükseköğretim kurumu olan Hava Harp Okulu (HHO), mezuniyet notu ve önemi açısından sivil üniversitelerle kıyaslandığında; mezunlarının okul bitiminde iş bulma kaygısının olmaması, mezuniyet notunun subaylık kariyerinde çok fazla ehemmiyet taşımadığı genel yargısı ve iş bulma konusunda referans teşkil etmemesi, geçmişte, gerek harbiyelilerin gerekse eğitim yöneticilerinin HHO akademik eğitim sistemine bakış açılarında belirleyici olmuştur. Oysa değişen şartlar yüksek bir mezuniyet notunun, bir üniversite öğrencisi için olduğu kadar; HHO'na henüz katılmış harbiyeli için de önemli bir yatırım aracı olarak değerlendirilmesini gerekli kılmaktadır. Ancak bu bakış açısının harbiyeliler tarafından ne kadar benimsendiğinin sayısal verilerle ortaya konması önem arzetmektedir. Bu çalışmada, yöntem olarak çoklu regresyon seçilerek, harbiyelilerin HHO'ndaki akademik başarılarına etki eden faktörlerin ve bu faktörlerin etki düzeylerinin sayısal olarak belirlendiği bir model ortaya konmuştur. Elde edilen modelin, öğrenci seçme çalışmalarında yönlendirici olabileceği gibi harbiyelilerin çalışma alışkanlıklarının ortaya konmasında, HHO eğitim sürecinin analizinde, eğitim kalitesini etkileyen faktörlerin ortaya konmasında kullanılabileceği değerlendirilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇoklu RegresyonAskeri Akademik Eğitimİstatistiksel AnalizHHO öğrencilerinin akademik başarılarına etki eden faktörlerin çoklu regresyon yöntemiyle incelenmesiConference Object