Bayazıt, ZeynepTürkoğlu, Süleyman Görkem2016-11-012018-08-062016-11-012018-08-062016Türkoğlu, Süleyman Görkem. (2016). Endüstriyel pazarlama : bakır sektörü üzerine amprik bir inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret, İstanbulhttps://hdl.handle.net/11467/2386http://library.ticaret.edu.tr/e-kaynak/tez/68492.pdfTez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var.Bu çalışmada pazar kavramından yola çıkılarak pazar çeşitlerine, endüstriyel pazara ve pazarlama yönetimiyle birlikte pazar çevresine doğru ilerlenilmiş ve tüm bunların katkısıyla Türkiye üzerinde köklü bir geçmişi bulunmayan madencilik ve özelinde bakır endüstrisi pazarlama şemsiyesi altında incelenmiştir. Türkiye pazarının avantaj ve dezavantajları dikkate alındığında pazarda faaliyet gösteren bir işletmenin ne gibi zorluklarla karşılaşabileceği tezin en önemli konularından biri olmuştur. Pazarda başarı elde etmek isteyen işletmeler açısından, Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları kuvvetlendirilmeli, Türkiye'nin bu alanda olanakları değerlendirilmelidir. Bu tezde, endüstriyel pazarlama ve ilgili kavramlara yer verilirken özellikle madencilikte bakır sektörü en güncel veriler ışığında irdelenmiştir. Bu çalışmada elde edilen bulguların sektöre ve akademik çevreye önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir.This study aims to express copper sector under the light of industrial market, marketing management and market environment concepts. One of the most important point of this study is, challenges that can be faced by an operating company on copper sector. Companies that aim to be successful on the market should focus on R&D and innovation. This study contains findings which will be useful for the mining sector and academia.Özet (Abstract):, iii -- Tablolar Listesi:, vii -- Şekiller Listesi:, viii -- GİRİŞ:, 1 -- 1. ENDÜSTRİYEL PAZARLAR VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE, 3 -- 1.1. Pazar Kavramı, 3 -- 1.2. Pazar Çeşitleri, 6 -- 1.2.1. Uluslararası Pazarlar, 6 -- 1.2.2. Tüketici Pazarları, 7 -- 1.2.3. Endüstriyel Pazarlar, 8 -- 1.3. Endüstriyel Pazarları Etkileyen Faktörler, 13 -- 1.3.1. Rekabet, 14 -- 1.3.2. Tüketim Değişiklikleri, 14 -- 1.3.3. Ekonomik Faktörler, 14 -- 1.3.4. Politik-Yasal Faktörler, 15 -- 1.3.5. Teknolojik Faktörler, 15 -- 1.4. Endüstriyel Pazarların Gelişimi, 16 -- 1.4.1. Endüstriyel Pazarın Dünyada Gelişimi, 16 -- 1.4.2. Endüstriyel Pazarın Türkiye’de Gelişimi, 17 -- 2. ENDÜSTRİYEL PAZARLAMA YÖNETİMİ, 19 -- 2.1. Endüstriyel Pazarlama Yönetimi Süreci, 21 -- 2.1.1. Endüstriyel Pazarlarda Örgütsel Satınalma Davranışı, 21 -- 2.1.2. Endüstriyel Pazarlarda Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi -- ve Konumlandırma, 23 -- 2.1.3. Endüstriyel Pazarlarda Ürün Politikası, 26 -- 2.1.4. Endüstriyel Pazarlarda Fiyatlandırma Politikası, 26 -- 2.1.5. Endüstriyel Pazarlarda Tutundurma Politikası, 28 -- 2.1.6. Endüstriyel Pazarlarda Dağıtım ve Lojistik Yönetimi, 29 -- 2.2. Endüstriyel Pazarlarda Rekabet Analizi ve Rekabet Avantajı Oluşturma, 31 -- 2.2.1. Endüstriyel Pazarlarda Rekabet Güç Modeli, 34 -- 2.2.2. Endüstriyel Pazarlarda Rekabet Stratejileri, 35 -- 2.3. Endüstriyel Pazarlarda Yeni Yaklaşımlar, 36 -- 2.4. Endüstriyel Ürün Sınıflaması, 38 -- 2.5. Endüstriyel Alıcının Özellikleri, 40 -- 3. ENDÜSTRİYEL PAZARLAMA: BAKIR SEKTÖRÜ ÜZERİNE AMPİRİK BİR -- İNCELEME, 43 -- 3.1. Bakır Sektörüne Genel Bakış, 43 -- 3.1.1. Makro Ölçekte Bakır, 46 -- 3.1.2. Mikro Ölçekte Bakır, 48 -- 3.1.3. SWOT Analizi, 55 -- 3.2. Araştırmanın Metodolojisi, 56 -- 3.2.1. Araştırmanın Konusu ve Amacı, 56 -- 3.2.2. Araştırmanın Kapsamı, 56 -- 3.2.3. Araştırmanın Yöntemi, 56 -- 3.2.4. Araştırmada Elde Edilen Bulgular, 57 -- SONUÇ, 60 -- KAYNAKÇA, 63 -- EKLER, 69trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEndüstriyel pazarlamaPazarlama araştırmasıBakır endüstrisi ve ticareti_TürkiyeIndustrial marketingMarketing researchCopper industry and trade_TurkeyHF 5415.1263/T87Endüstriyel pazarlama : bakır sektörü üzerine amprik bir incelemeMaster Thesis193425596