Ay, Aysel2019-07-092019-07-092019https://hdl.handle.net/11467/2738https://doi.org/10.21645/intermedia.2019.57Medyanın topluluklar açısından sağladığı iletişim ağının günümüzde en hızlı ve kolay ulaşılabilir mecrası olan sosyal medyanın varlığı kuşkusuz kültür ve kültürel kimlikler için de anlamlıdır. Sosyal medya ve kültürel yeniden üretim postmodern bir anlayışla karşımıza çıkmaktadır. Bu şekilde kültürün yeniden üretildiği alanlardan biri de futboldur. Bu bağlamda çalışmada amaç; kendisine ait bir kültürü ve kimliği olan futbol için yeni iletişim mecralarının sağladığı yeni özel alanı tartışmaktır. Bu tartışma, kültür, kimlik ve ilgi odaklı yayıncılık anlayışı bağlamında, Dünya’daki ilk spor sosyal ağı olan, Vole Spor Sosyal Ağı örneği açısından ele alınacaktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessVoleFutbolFutbol KültürüSanal Özerk AlanSosyal MedyaFootballCulture of FootballVirtual Autonomous AreaSocial Mediaİlgi odaklı yayıncılık anlayışı çerçevesinde futbol kültürünün sosyal medyada sanal özerk alanının oluşması: VoleCreating a virtual autonomous area in social media in the context of interest-oriented publishing : VoleArticle610153510.21645/intermedia.2019.57