Yangınlar, GözdeKarasoy, Elif Nur2023-04-072023-04-072022https://katalog.ticaret.edu.tr/e-kaynak/tez/90511.pdfhttps://hdl.handle.net/11467/6518Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var.HD 38.5/K37Gelişen ekonomik göstergeler ile artan ticaret, güçleşen rekabet şartları, değişim gösteren pazar alanı ve müşteri yapısı dünya çapında hizmet veren şirketler için lojistik sektörünü önemli bir konuma getirmiştir. Şirketlerin lojistik faaliyetlerinde etkin ve verimli uygulamalarla rekabet avantajı elde edebilmeleri, işgücünün kalitesinin artırılmasına ve çalışanlarının katkısına bağlıdır. Buna paralel olarak, lojistik alanında nitelikli bilgi ve beceriye sahip personel arayışı artmıştır. İhtiyaç duyulan nitelikli iş gücü için eğitilen öğrencilerin bilgi donanımı kadar mesleği yerine getirme ve mesleğe devam etme niyetleri de önemli bir diğer konu olmuştur. Kişi-meslek uyum kavramına göre kişi ve meslek arasındaki özellikler ne kadar uyumlu olursa kişinin mesleğini yerine getirmesi ve mesleğine devam etme eğilimi o kadar yüksek olmaktadır. Kişilerin mesleklerini sürdürmesinde önemli olan bir diğer konu ise mesleklerini algılama şeklidir. Kişilerin mesleğine karşı pozitif algılarının bulunduğu durumlarda mesleklerine daha çok sevgi gösterdikleri ve daha özenle yerine getirdikleri gözlemlenmiştir. Öte yandan, mesleğini sadece bir iş olarak görenlerin sadece zamanlarını harcadıkları ve bağlılıklarının olmadığı görülmüştür. Kişiler özellikleri doğrultusunda seçtiği meslek üzerine eğitim aldığı sürede veya mesleğini icra etmeye başladığında mesleğin özellikleri ile kendi yeteneklerinin özleşmediğini fark edebilmektedir. Bu gibi durumlarda bireyler mesleklerini yapmayı bırakıp farklı bir mesleği icra etmeye başlamaktadır. Bu nedenler doğrultusunda eğitimini tamamlayan öğrencilerin lojistik sektöründe çalışmalarının sağlanması oldukça önemli bir konudur. Bu çalışmada, lojistik yönetimi bölümünde eğitim alan öğrencilerin mesleki uyum ve mesleki algı düzeylerinin lojistik mesleğini yapma niyetleri üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Araştırma anket yöntemi kullanılarak, İstanbul ilinde lojistik eğitimi veren üniversitelerde eğitimine devam eden toplam 300 lisans öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda mesleki uyum değişkeninin lojistik eğitimi alan öğrencilerin mesleği yapma niyetini etkilediği belirlenmiştir. Mesleki algı alt gruplarından sadece kariyer beklentilerinin, öğrencilerin mesleği yapma niyetini etkilediği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Lojistik Eğitimi, Mesleki Uyum, Mesleki Algı, Mesleği Yapma NiyetiIncreasing trade with developing economic indicators, increasingly difficult competitive conditions, and changing Sunday and customer structure have brought the logistics sector to a critical position for companies serving in the world. The ability of companies to gain a competitive advantage with effective and efficient applications in logistics activities depends on improving the quality of the labor and the contribution of their employees. In parallel, in the search for personnel with qualified knowledge and skills in the logistics sectors, the number of universities providing logistics training has increased, and a professional discipline has emerged in this area. Another critical issue has been the intention of the students trained for the qualified workforce needed to fulfill the profession and continue the profession as well as the information equipment. According to the concept of person-profession harmony, if the characteristics between the person and the profession are compatible, the person's Decency and continuation of the profession are high. Another issue that is important for individuals to maintain their professions is the way they perceive their professions. Have been detected that when a person shows a positive perception of their profession, they show more love for their profession and pursue their profession more diligently. On the other hand, have observed that those who saw their profession as just a job only spent their time and had no commitment. People can realize that the characteristics of the profession and their abilities are unmissable when they receive education on the profession, they have chosen following their characteristics, or when they start to perform their profession. In such cases, individuals stop doing their professions and start performing a different profession. For these reasons, ensuring that students who have completed their education work in the logistics sector are important. In this research, the effect of professional adaptation and professional perception levels of students studying in the logistics management department on their intentions to do the logistics profession was discussed. The research is conducted using the survey method with a total of three hundred undergraduate students who continue their education at universities providing logistics education in the province of Istanbul. As a result of the research, it is determined that the occupational adaptation variable affects the intention of students receiving logistics education to do the profession. It has been found that only career expectations from the subgroups of professional perception affect the intention of students to do the profession.Keywords: Logistics Education, Professional Compliance, Professional Perception, Intention to Perform the Professiontrinfo:eu-repo/semantics/openAccessBusiness logisticsİşletme lojistiğiPsychology, IndustrialPsikoloji, EndüstriyelSosyal BilimlerLojistik yönetimi bölümü öğrencilerinin mesleki uyum ve mesleki algı düzeylerinin mesleği yapma niyeti üzerindeki etkisiMaster Thesis1108765016