Sayraç, NeslihanArı, ElaMalkoç, Gökhan2016-04-292016-04-2920161303-5495https://hdl.handle.net/11467/1397Son yıllarda çevre sorunlarının artmasına bağlı olarak çevre sorumlu tüketim davranışının benimsenmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı ailenin çevre sorumluluğuna bağlı tüketim bilinci, bireysel değerlerin ve demografik özelliklerin kişilerin çevre sorumlu tüketim bilinci üzerindeki etkisini ölçmek ve incelemektir. Araştırmanın örneklemini 293 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, Schwartz’ın Değerler Listesi, anne ve babanın Çevre Sorumluluğuna Bağlı Tüketim Bilinci Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, annenin sorumlu tüketim bilincinin ve bireysel değerlerden evrenselcilik ve iyiliksever değer tiplerinin çevre sorumluluğuna bağlı tüketim bilincini pozitif yönde yordayan değişkenler olduğu bulunmuştur.In recent years, the adoption of environmentally responsible consumer behavior has become a necessity because of the environmental problems. The main objective of this research is to investigate the effect of family’s environmentally responsible consumption awareness, individual’s values, and demographic characteristics on the individual’s environmentally responsible consumption awareness. The sample of the study consisted of 293 university students. Schwartz Values List, mother’s and father’s Consumption Consciousness Depending on Environmental Responsibility Scale have been conducted. The results indicated that the mother’s environmentally responsible consumption awareness, humanitarian values and universalism values predicted positively individual’s environmentally responsible consumer awareness.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTüketicilerin Çevresel SorumluluğuAilenin Çevre Sorumluluğuna Bağlı Tüketim BilinciBireysel DeğerlerConsumers’ Environmental ResponsibilitiesFamily’s Environmentally Responsible Consumption AwarenessIndividual’s ValuesAile ve bireysel değerlerin sorumlu tüketim bilinci üzerindeki etkisiThe effect of family and individual values on environmentally responsible consumption awarenessArticle15Özel Sayı:29223240250802