Tatlı, Erdem2014-11-072014-11-07201497897565163171303-5495https://hdl.handle.net/11467/74219. ve 20. yüzyılın en etkili ideolojisi şüphesiz milliyetçilik olmuştur. Büyük imparatorlukların çözülme sürecinden başlayarak ulus devletlerin kurulma ve uluslararası ilişkilerin en önemli aktörleri haline gelmesi sürecinde milliyetçiliğin önemi yadsınamaz. Bununla birlikte milliyetçilik diğer ideolojilere eklemlenebilme yeteneği sayesinde gücünü günümüzde de korumaktadır. Refah ve demokrasi düzeyi en yüksek ülkelerde dahi milliyetçi hareketlere ve bu hareketler çerçevesinde ötekileştirici, dışlayıcı söylemlere rastlanmaktadır. Bu çalışmada milliyetçilik ideolojisi ve milliyetçi söylem tartışmaları ele alındıktan sonra, refah ve demokrasi düzeyi bakımından Avrupa’nın en gelişmiş ülkelerinden Almanya, Fransa ve İsveç’te bulunan milliyetçi partilerden Nationaldemokratische Partie Deutschlands (NPD), Front National (FN) ve Sverigedemokraterna’nın (SD) reklamları incelenmiştir. Araştırmada ele alınan söz konusu reklamların içerdiği milliyetçi unsurların incelenmesinde yöntem olarak söylem çözümlemesi ve göstergebilimsel çözümleme kullanılmıştır. İnceleme sonucunda her üç partinin reklamlarında da göçmen ve yabancı karşıtı unsurların, biz/onlar karşıtlığı çerçevesinde özellikle İslam düşmanlığına varacak bir biçimde kullanıldığı, ötekileştirici ve dışlayıcı bir tonun hakim olduğu görülmüştür.The most efficient ideology of 19th and 20th centuries was, undoubtedly, nationalism. Beginning from collapse of big empires to constitution and power gain process nation states in international field, the importance of nationalism is incontrovertible. In the meantime, with its ability to attach itself to other ideologies, nationalism still preserves its strength. It is possible to encounter nationalist movements and marginalizing/exclusivist discourses even in the countries which have the highest level of prosperity and democracy. In this study, after dealing with the nationalism and nationalist discourse discussions, advertisements of Nationaldemokratische Partie Deutschlands (NPD), Front National (FN), and Sverigedemokraterna (SD), which are three political parties in most-developed countries in Europe in terms of high prosperity and democracy level such as Germany, France, and Sweden, are analized. While analizing nationalist elements included in these advertisements, discourse analysis and semiological analysis are used. As a result, it is observed that anti-immigrant and anti-foreigner elements are used in the advertisements within the frame of us/them enmity nearly with a sense of anti-Islam, and marginalizing and exclusivist tones are dominant.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMilliyetçilikMilliyetçi SöylemSiyasal Parti ReklamlarıNationalismNationalist DiscoursePolitical Party AdvertisementsSiyasal parti reklamlarında milliyetçi söylemin kullanımı: Almanya, Fransa ve İsveç örneği 1Use of nationalist discourse in political party advertisements: cases of Germany, France and SweedenArticle1325120180326