Özgenel, MustafaMert, PınarParlar, Hanifi2021-01-272021-01-272020https://hdl.handle.net/11467/4607https://doi.org/10.46928/iticusbe.771119This research was carried out to make an inference about the role of school principals' leadership qualities in teacher performance. Relational survey model was used. 358 teachers (217 women and 141 men) attended in the study. T-test, ANOVA, correlation, and regression were used. In this study, effective leadership qualities of school principals did not differ significantly according to teachers' gender, age, and professional seniority. However, undergraduate teachers perceived their leadership qualities more positively than graduate teachers. Teachers' performances do not differ about to their gender, age and seniority; The performance of undergraduate teachers is higher than the graduate teachers. The effective leadership qualities of school principals do not differ significantly about the school levels where the teachers work. Teachers' performances differ significantly according to the school levels they work at. There is a medium and positive relationship between the effective leadership qualities of the school principals and the performances of the teachers, and the effective leadership qualities of the school principals predict the performances of the teachers significantly.Bu araştırma, okul müdürlerinin liderlik özelliklerinin öğretmen performansında oynadığı rol hakkında bir çıkarım yapmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma nicel araştırma modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeline göre gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 358 öğretmen (217 kadın ve 141 erkek) katılmıştır. Veriler t testi, ANOVA, korelasyon ve regresyon analizleriyle çözümlenmiştir. Çalışmada, okul müdürlerinin etkili liderlik nitelikleri öğretmenlerin cinsiyetlerine, yaşlarına ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı farklılık göstermemekle birlikte; lisans mezunu olan öğretmenler okul müdrüelrinin liderlik niteliklerini lisansüstü öğretmenlerden daha olumlu algılamaktadır. Öğretmenlerin performansları cinsiyetlerine, yaşlarına ve kıdemlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Lisans mezunu öğretmenlerin performansı lisansüstü öğretmenlere göre daha yüksektir. Okul müdürlerinin etkili liderlik nitelikleri öğretmenlerin çalıştığı okul düzeylerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Ancak öğretmenlerin performansları, çalıştıkları okul düzeylerine göre önemli ölçüde farklılık göstermektedir. Okul müdürlerinin etkili liderlik nitelikleri ile öğretmenlerin performansları arasında orta ve pozitif bir ilişki vardır ve okul müdürlerinin etkili liderlik nitelikleri öğretmenlerin performanslarını önemli ölçüde yordamaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessLeadershipLeadership QualitiesEffective LeadershipPerformanceTeacher PerformanceLiderlikLiderlik NitelikleriEtkili LiderlikPerformansÖğretmen PerformansıImproving teacher performance: leadership qualities of school principals as a toolÖĞRETMENLERİN PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMEK: BİR ARAÇ OLARAK OKUL MÜDÜRLERİNİN LİDERLİK NİTELİKLERİArticle19391127114841652410.46928/iticusbe.771119