Günüşen, Zeynep EcemKarabulut, Ahu Tuğba2017-08-112017-08-11201797860568171371303-5495https://hdl.handle.net/11467/1696Bu çalışmanın amacı, örgütsel güvenin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada örgütsel güven şu 3 boyutta incelenmiştir: Yöneticiye güven, çalışma arkadaşlarına güven, örgüte güven. Öte taraftan, örgütsel bağlılık ölçeği şu 3 boyutta incelenmiştir: Duygusal bağlılık, devam bağlılığı, normatif bağlılık. Araştırmada basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma formu konaklama sektöründeki bir şirkette çalışan 250 kişiye uygulanmış ve analiz edilmiştir. Toplanan verilerin analizi için frekans dağılım analizi, ortalama ve standart sapma analizleri, güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada örgütsel güvenin örgütsel bağlılığı pozitif yönlü etkilediği tespit edilmiştir.The purpose of this study is to explore the effect of organizational trust on organizational loyalty. Organizational trust is examined in 3 dimensions: trust to manager, trust to colleagues, and trust to organization; whereas organizational loyalty is examined in 3 dimensions: affective commitment, continuance commitment, and normative commitment. Simple random sampling is used in this study. The questionnaire of this study was filled by 250 employees in one company which was in hospitality sector. Frequency distribution analysis, mean and standard deviation analysis, reliability analysis, factor analysis, correlation analysis and multiple regression analysis were applied to the data. It is found that organizational trust has positive effect on organizational commitment.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖrgütsel GüvenÖrgütsel BağlılıkKonaklama SektörüOrganizational TrustOrganizational CommitmentHospitality SectorÖrgütsel güvenin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi ve bir uygulamaThe effect of organizational trust on organizational commitment and a studyArticle1631425440