Arı, Ela2024-10-122024-10-1220172587-005Xhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/322024https://hdl.handle.net/11467/9104Grupon gibi fırsat siteleri; ürün ve servisler için yüksek indirim kuponları sağlamaktadır. Ancak buindirimler kuponu sağlayan servis sağlayan satıcılar aleyhine sonuçlanmakta ve para kaybına sebepolmaktadır. Bu nedenle uzun vadede sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi için tekrar satın alım ve ağızdanağıza olumlu pazarlamanın üretilmesi gerekmektedir. Bu araştırma fırsat sitelerinde satılan servislerin,servis sağlayıcıların ve tüketicilerin özelliklerini, tekrar satın alım ihtimalini ve tüketicilerin olumluağızdan ağıza aktarımlarını deneysel bir dizaynla gerçekleştirilen 960 katılımcı ile incelemektedir.Tüketicilerin servis memnuniyeti yüksek olduğunda (1) ilk indirim ortalama düzeyde olduğunda dahafazla tekrar satın alım yapıldığı ve (2) Servis sağlayıcılar fiziksel olarak yakın olduğu durumlarda dahafazla ağızdan ağıza iletişim oluştuğu bulgularına ulaşılmıştır. Ayrıca, tüketicilerin kupon eğilimi (fiyatbilinci değil) hem fırsat kuponu alımını hem de fırsat sonrası ağızdan ağıza pazarlamayı artırmaktadır.İlginçtir ki, fiyatı kalite konusunda bir ipucu olarak değerlendiren tüketiciler, tekrar tam fiyatla satınalmaya daha isteklidirler. Bu bulgular, servis sağlayıcılara tekrar satın alım ve ağızdan ağıza pazarlamaüretme olasılığını artırmak için fırsatlarını nasıl fiyatlandıracaklarını ve amaç planlamaları konusundaözel tavsiyeler vermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşTarihSiyasi BilimlerSosyolojiİktisatUluslararası İlişkilerGROUPON SATICILARI IÇIN TEKRAR SATIN ALMA VE AĞIZDAN-AĞIZA PAZARLAMAYI YÖNLENDIREN ETKENLERArticle0Pazarlama Kongresi Özel sayısı5985322024