Savaş, EkremTaş, SelmaDuru, Adem2024-10-122024-10-1220101300-28992149-9683https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/136974https://hdl.handle.net/11467/9268Bu çalışmada ilköğretim 6–7–8 sınıflardaki öğrencilerin matematik başarılarını etkileyenfaktörler araştırılmıştır. Bu amaçla okul türü, ailenin gelir düzeyi, öğrencinin ders çalışma süresi,matematiğe yönelik tutum ve dershaneye gitme gibi faktörler ile öğrencilerin matematikbaşarıları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi Van ilindeki bir özel okuldan(58) ve iki devlet okulundan (217) rastgele seçilen toplam 275 öğrenciden oluşmuştur. Verilerinanalizi için SPSS paket programı kullanılarak Ki-Kare analizi yapılmıştır. Araştırmanınbulgularına göre okul türü, ailenin gelir düzeyi, ders çalışma süresi, matematiğe yönelik tutum vedershaneye gitme ile matematik başarısı arasında bir ilişkinin olduğu görülmüş ve son olarak taaraştırmanın bulguları doğrultusunda bazı önerilerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMatematikAile ÇalışmalarıMatematikte öğrenci başarısını etkileyen faktörlerArticle111113132136974