HASASNEH, M. M.Develi, Evrim İldem2023-01-022023-01-022022https://hdl.handle.net/11467/5972Bu c?alıs?manın amacı; sosyal medya reklamcılıg?ının u?niversite o?g?rencileri u?zerindeki etkilerinin incelenmesidir. Bu amac? dog?rultusunda 2021-2022 eg?itim-o?g?retim yılı gu?z do?neminde eg?itim go?ren u?niversite o?g?rencileri ile aras?tırma yu?ru?tu?lmu?s?tu?r. Bu o?rneklem grubunun sec?ilme sebebi deg?is?en teknolojiyi su?rekli kullanmaları ve sosyal medya u?zerinden tu?ketim oranlarının yu?ksek olmasıdır. Aras?tırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Medya Reklamcılıg?ının Genc? Tu?ketici Algıları o?lc?eg?i kullanılmıs?tır. Katılımcıların %60,1’ini kadınlar, %39,9’unu ise erkek o?g?renciler olus?turmaktadır. Sosyal medya reklamcılıg?ının genc? tu?ketici davranıs?larında olus?turdug?u etkiyi belirlemek hedefiyle regresyon analizi uygulanmıs?tır. C?alıs?ma sonuc?larına go?re; her gec?en gu?n artıs? go?steren ve alanı genis?leyen sosyal medya reklamlarının genc? tu?keticilerin davranıs?ları u?zerinde etki sag?ladıg?ı sonucuna varılmıs?tır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Medya, Sosyal Medya Reklamcılığı, Genç tüketicilerTürkiye'de sosyal medya reklamcılığının genç tüketecelerin davranışlarına etkisiThe impact of using social media advertisements on young consumers behaviour in TurkeyArticle6111227