Aslan, SelmanTorlak, Ömer2023-01-022023-01-022022https://hdl.handle.net/11467/5971Du?nyada hızla gelis?en katılım bankacılıg?ı, u?lkemizde de bu?yu?mesine devam etmektedir. Son yıllarda kamu bankalarının da katılım bankaları kurarak sekto?re girmesi sonrasında sekto?re olan gu?ven artmıs? ve sonuc? olarak sekto?rdeki bu?yu?me de ivme kazanmıs?tır. Bu kurulus?lar faizi finans sisteminin dıs?ında tutarak islami esaslara go?re bankacılık yapmaya c?alıs?maktadırlar. Bu sisteme ihtiyac? duyulmasındaki temel sebebin insanların faize kars?ı olan hassasiyetleri ve birikimlerini faiz ile deg?erlendirmek istememeleri oldug?u du?s?u?nu?lmektedir. Birc?ok alanda oldug?u gibi bankacılık alanında da yog?un rekabet ortamı mevcuttur. Bu rekabet ic?erisinde u?stu?nlu?k sag?layabilmek, fark olus?turabilmek ic?in bilgi ve teknolojinin en iyi s?ekilde kullanılmasının yanı sıra verilen hizmetin kalitesini artırmak ve mu?s?terilerin memnuniyetini sag?lamak da oldukc?a o?nemlidir. Bu c?alıs?mada, katılım bankalarının mu?s?terilerinin hizmet kalitesi algılarının ve memnuniyetlerinin o?lc?u?lmesi amac?lanmıs?tır. Aras?tırma kapsamında anket uygulanmıs? olup katılım bankası mu?s?terisi olan kolayda o?rnekleme yo?ntemi ile sec?ilen 304 kis?iye ulas?ılmıs?tır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti, Katılım BankasıKatılım bankalarında hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesine yönelik bir alan araştırmasıA field research to measure the quality of service and customer satisfaction in participation banksArticle611111