Bayazıt Şahinoğlu, ZeynepYıldırım, Figen2014-10-132014-10-1320111305-7820https://hdl.handle.net/11467/597Perakende yönetiminde yaşanan hızlı değişim özellikle rekabetçi stratejilerin oluşmasında ve her geçen gün tüketiciye farklı deneyim sunan markaların öne çıkmasına sebebiyet vermektedir. Farklı olmanın anahtarı öncelikle pazardan beslenip bilginin doğru bir şekilde kullanılması ve yaratıcı sunumlarla talebe karşılık verilmesi ile mümkündür .Değişen tüketim kültürü, en çok perakende yönetiminde etkisini göstermektedir. Tüketici ile markaların buluştuğu yer olan satınalma noktası iletişim tekniklerinin farklı kılınması ile büyük bir güç oluşturmaktadır. Artık tüketicinin cüzdanındaki payı takip eden markalar, rekabet tanımlarını genişletmekte, bunun sonucunda gerek mağaza yeri seçimleri, gerekse mağaza içi pazarlama sunumları ile fark yaratma stratejileri uygulamakta ve sadık müşterilerine ek değer sunmaktadırlar. Bu çalışmada, mağazacılık anlayışının değişen tüketime uygun olarak geliştirdiği satınalma noktası iletişimi hakkında literatür taraması yapılmıştır. Teorik bilginin pratikteki uygulamalarını ortaya koymak amacıyla çalışma; ayakkabı perakende sektöründe faaliyet gösteren bir zincir markanın iletişim stratejilerini örnek olarak almış ve marka yetkilisiyle yapılan derinlemesine mülakat ile araştırma zenginleştirilmiştir.Retail management is facing a rapid change and competitive strategies are being established accordingly. In addition, brands that offer various experiences to the consumers are on rise. Differentiation is based upon the concept of utilizing the data appropriately which is retrieved from the market. With the emphasis on creative presentations, demand should be responded. Changing consumer culture is highly linked with the retail management. Various communication techniques are being specified in combining brands with consumers as purchasing decision is made. Brands are now after the share of wallet of the consumers which enlarges the terms of competition. As a result, differentiation is based on location choice, marketing presentations within the store. Wide retail understanding is supported by shopping malls and street retailing, thus a major factor while choosing a store location is to find the region where the consumers are high in numbers. Besides, retail brands are spending the maximum effort in preserving loyal consumers while offering value to them. In this study, a literature review has been done on the terms regarding the changing retail understanding Theoretical data supported well with the practical implications with engaging on an in-depth interview with one of the brand managers that compete in the retail market.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMağaza YönetimiSatınalma NoktasıPazarlama İletişimiAyakkabı PerakendeciliğiStore ManagementPoint of PurchaseMarketing CommunicationsFootwear RetailingPerakende mağazacılığında satınalma noktası iletişimi: ayakkabı sektöründe zincir bir marka örneğiPoint of purchase communication techniques of retail stores: case study on one of the brand chains in footwear industryArticle1082948